Sundsvall dag 2

Vi ställde väckaren och gick ner och åt frukost. Mycket god !! Sen sprang jag och Melvin iväg på en morgonshopping för att hitta en bikiniunderdel åt mig. Hade nämligen köpt en rea-BH dagen innan. Nåväl.. det slutade med att melvin hittade en superfin kepa (ÄNTLIGEN en ny) som passade honom :) Jag hittade ingen underdel men dock en rea-BH till som var svart och därmed gick att ha till en annan underdel jag redan hade. Billigt och bra :) Sen bar det av till Himla-badet som är ett nytt Äventyrsbad i sundsvall. Lite typ som piteå med några andra sorts rutschbanor. Samt sveriges första surf-station inomhus. Men eftersom inte Melvin ville så ides inte petra prova heller. Mitt i fikat tittade folk ut på en gräsplätt. Där ute stod en man i bara handduk och gjorde typ yoga-övningar. Gång på gång tappade han handduken och stod där NÄCK !!! Familjerna inne i kafeterian antingen fnissade eller blev ivägskickade ut till poolen igen :)) Lite skräckblandad njutning till kaffepaus för mig. (Kaffet var njutningen om man säger så!!! Var ingen hunk direkt utan en äldre man ;)
Kul var även att när jag satt i varmvattenigloon så började jag prata med en kvinna som tyckte jag hade såå fin bikinitopp :) (ni vet den nyköpta billiga) Var även många jag kände från skellefteå där.


Efter badet åkte vi in mot stan igen och shoppade på de affärerna de hade. Petra blev överlycklig då hon såg att de hade New yorker. Även jag hittade mycket där och Melvin köpte några coola glasögon.



   
En byxdress jag bara älskade !!!                                 Melvins nya kepa och glasisar :)  
sen köpte jag en till som var svart på rean.

Sen här är ett axplock på några andra kläder jag köpte billigt. En peak-tröja. En desingjacka. Ett par svarta lee-jeans. Är rejält nöjd över clogsen/träskorna (MOHEDA) jag sååå länge tänkt köpa. Dock är de ju inte så billiga så jag har suttit på tradera och kollat in dom. Tror ni inte att när jag kommer in på en sec.affär som är mitt i stan så finns det ett par HELT oanvända i MIN storlek !!! hur stora är oddsen :) Köpte dom direkt så klart för hur billigt som helst ;)
 


Här är Melvins alla fynd ;)
Petras hann jag inte ta på. Men hon kanske lägger ut på sin blogg senare!

sen hittade jag en rejält fin affär med massor av lantliga, shabby chic grejor. Hela affären var helt magisk och när man gick en trappa ner var det flera rum som var möblerade hur härligt som helst. Kolla in hennes hemsida så förstår ni.

http://butikannelie.se

Köpte en mjölkkanna, lite ljus och dekorationsrosor, man hade kunnat shoppa för hur mycket som helst om jag bara haft pengar :)





dessa söta efterrättskålar hittade jag faktiskt på dollarstore :) Köpte 8st i denna färg. (fanns även i mörkgrått och creambeige)



 
Sen även tre av dessa söta krukor jag ska ha i uthusen :)

På kvällen gick vi ut och fotograferade, då hade det iaf blivit lite uppehåll.
Bilder på oss kommer senare när vi gjort dom klara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0