walk-in-closet och vattenläcka

Idag blev det söndagsloppisar igen.
Efter det blev det en sväng på ICA Maxi, där Magnus för första gången fick vara med och "blippa".
Han tyckte nu det var skitskoj att handla ... TILLS vi stått och packat i alla saker i två papperspåsar strax innan kassan, så där väldigt noga och strukturerat som det jämt blir när han packar. 
Jag förklarade att det KAN bli så att vi måste packa upp igen.
Då sa han att då får då kassören packa ner de åt oss igen! (han trodde det var han som bestämde om det blev extrakoll eller inte)
När vi då räcker fram blippen så säger den att det var kolldags.
Bara packa upp allt igen och jag tror nog hela ICA hörde hans suckningar.
- Det här är då SISTA gången vi gör detta, vilket värdelöst system !!!
:) nåja... tror nog han överväger att få blippa en hel shoppingtripp nästa gång oxå när han ser den roliga blippmojängen. ;)



Sen bar det hem och fortsätta med min walk in closet. Bara taket kvar med spottar, samt en spegel och lite krokar på träväggen. Där ska mina lite längre klänningar och mina kära väskor hänga ;) 
Det ser kanske mindre ut på kortet än det är, det är verkligen rymligt där inne.
Magnus har varit så himla duktig som vanligt :) så nöjd så !!
Vi tog en gammal tapet vi hade kvar sen tidigare bara för att spara lite pengar.

Nu ikväll har jag dessutom hunnit hänga dit rätt mycket kläder, så mycket att det nu blev riktigt rymligt i mina andra garderober = det finns plats för nyköp ! ;)  



Nåväl, man ska ju inte bli för glad har man ju lärt sig. När vi skulle natta barnen skriiiiiker Magnus till.
-  *PPPIIIIIIIIIIP* ---AAAAAAAAH!!! *PiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiP - *PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*
Ur luckan i taket droppar det nämligen VATTEN!!! rakt ner på golvet. PANIK!!! Magnus ber mig hålla i stegen medan han kliver upp. Barnen undrar så klart vad som händer och vill helt plötsligt komma ut och dricka vatten, byta böcker mellan varandra mm.. de skulle bara... SÅ klart för att se vad som försegick utanför deras sovrumsdörrar. 
Jag försökte få dem att inte "störa" så mycket med en massa frågor, det var lixom inte läge att fråga Mange just då. 

 


Det blev att hitta åt lite hinkar för att förhindra en större katastrof. Får se senare hur detta slutar. Vi ska ju snart borra bergvärme så detta känns INTE roligt just nu. :-/ 

Får hoppas det slutar regna iaf.

Hur har eran helg varit då?  


Kommentarer
Postat av: Mia

Usch, lycka till med vattnet



Vi har julhandlat lite i lördags, annars tagit det lugnt

2009-11-22 @ 23:03:12
Postat av: Eva-Lena

Kul med ny garderob. Fy vad tråkigt med vatten läcka, hoppas det går att lösa på ett smidigt sätt.

Kram

2009-11-23 @ 05:16:11
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Helena L

Mia - Tack! Ja jag har inte julhandlat mycket alls..måste sätta igång känner jag :)



Eva-Lena- Ja det känns jättekul, blev perfekt för mina kläder! Vattenläckan har hållit oss vakna rätt mycket inatt tyvärr, får se hur man löser detta.

Kram kram

2009-11-23 @ 06:58:14
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha! Vilken supersnygg klänning du har hängades i din walkincloset!;)

2009-11-24 @ 21:26:23
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Ujjdå.. det skulle ju föreställa ett linne, så himla kort är jag väl ändå inte ;) ..haha

2009-11-24 @ 22:42:55
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0