Konst och hantverk av Sara Lindqvist!

Här kommer lite underbar konst som min barndomskompis från Boliden, Sara Lindqvist har gjort.
Hon är alltså inte bara duktig på att måla utan även göra dessa fantastiska, tovade figurer.
Har då aldrig sett på maken, ja man blir helt stum av beundran... vilken fantasi, vilket tålamod :)

Jag och Sara gjorde våra första konstpjäser redan i tidig ålder, sk flaskgubbar. 
Tyvärr finns inga bilder på dessa så vi båda kan fortsätta fantisera hur fina de var ;)

En av oss utvecklade dock sitt konstnärskap lite mera än den andra... guess who :) 


Phantom Mute, Pink Lady, Tattoo Mute


Söta Elefanter med dekor



Klicka för större bilder...





Prisexempel:
Den största, sittande elefanten med hjärtan är 17 cm lång  och kostar 450:- utan fot.
Tillägg för skulpturfot är 50:- 

Elefant utan dekor blir givetvis billigare, och ju mer avancerad dekor stiger priset. 

Priset för elefanten med ros-tatuering på fot är 550:-
 
Flodhäst på fot kostar 500:-. Just denna på bilden är såld.



Phantom Mute (Den tovade vålnaden), Pink Lady, Tattoo Mute II. Dessa kommer aldrig att tillverkas i någon större upplaga, till skillnad från elefanterna. Så här är priserna ännu högre. Men är man intresserad av dessa så kan man kontakta Sara!

Hennes tovnings-teknik heter nålfiltning.
Hon kan tova det mesta, så har man egna önskningar på färg, form och figur är det bara att kontakta henne på:

[email protected]
070-686 12 94

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastiskt läckra!



Detta var något nytt och roligt =)

2009-12-01 @ 06:47:00
Postat av: Jonna*

FIIIINA !!

2009-12-01 @ 08:51:12
Postat av: Katarina Fredriksson

Hej

jag hittade hit via en annan blogg och detta inlägg fastnade jag för väldigt mycket då jag älskar tovat!



Jag håller med att detta var bland det läckraste jag sett!



MVH/ Katarina

2009-12-02 @ 22:22:28
Postat av: Mariana

Bedårande. Skulle verkligen passa till min lilla samling av tovade tomtar! Sugen!!!

2009-12-03 @ 15:01:04
URL: http://dompen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0