Fotbollsgänget BSK, lägerpackar

Så ÄNTLIGEN var dressarna på Bergsvallen för hämtning. Samtidigt var det toalettrullsutlämning för Petras lag (Hon och Magnus åkte runt med släpen. Melvin hjälpte en annan i Petras lag att dela ut)

Jag var undertiden med på Moas träning som sedan hade föräldramöte om uppdelningen av laget då det blivit så många sugna spelare. SUPERKUL!!
Blir åldersindelning så de äldre får lite svårare övningar för att utvecklas i sin takt medans de yngre får titta runt på blommor, spela och leka :)



Dressarna blev en stor hit för Petris, Melle och Moa som nu (tack och lov rent ekonomiskt sätt gillas även av mig) gillar "häng"  dvs lite pösiga plagg som då räcker lite längre ;) Dessa plagg brukar ha en tendens att krympa i tvätten dessutom. (Nej inte bara när magnus tvättar och tummlar ;) (om ni kanske minns detta madrassöverdraget)

Maja har ju som inte fastnat med fotbollen riktigt utan håller sig ju fortfarande till tjejkompisarna Elvira och Kajsa som har fullt sjå med alla dockor.
 

Nu har jag packat det mesta (iaf Melvins grejor sen får jag se hur mycket av mina som ryms... undrar om jag vågar chansa på att lämna hemma mina regnkläder som ju är så himla stora och klumpiga att ta med. (eller om jag då tigger om regn kanske ? humm...) 

Jag och Melvin åker ju i morgon med hörselbarnen till Piteå på läger i två dagar.
Först hämtas vi av en taxi, sen åker vi bussar ut till lägergården i Piteå. Melvin är som vanligt pirrig till tusen som jämt när det är något kul på gång. Vi hann dock slita ut en tand innan han la sig så han fick något annat att tänka på. (och på tal om det så verkar tandféen nu ha flygit förbi utan att jag sett det  ;)

Nej nu MÅSTE jag lägga mig om jag ska orka med detta. Har även packat lite för Petras läger som hon åker till på fredag.


De é mycké nu...

men ska försöka twittra lite under tiden vi är där lovar jag!

Ciao så länge!



Kommentarer
Postat av: Malin Ö

Men vad kul! Vad snygga dom vart!

Och vad bra att det blir åldersindelning på lagen, kanske blir lite mer på allvar nu! Men dom är ju väldigt söta när dom pysslar på med annat än fotboll på planen:)

Undra om Moa vet vad hon gör för tecken med fingrarna på bilden! Haha!

2009-05-28 @ 17:10:33
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Ja dom blev supersnygga :D !!! Moa hade "råkat" ta med den på skolan men tog av sig den innan lunchen så hon inte skulle spilla på den.. haha.



Jo jag håller med.. det är kul när det blir mera spel..men oj så gulligt det är när alla står och pekar upp mot himlen och säger "Titta ett flygplan" osv.. ;)



humm... nja.. hon vet nog inte riktigt vad det betyder kanske.. haha..

2009-05-31 @ 02:28:13
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0