Stadsfärd på cykel

Ja idag var ju alla samlade med sommarlov och spring i benen ... och då började det ju direkt...

"Mamma...kan inte vi hitta på något" ... (denna mening lär ju höras några gånger under denna sommar antar jag :)

Nåväl, vädret var ju för första gången på länge riktigt bra då t.o.m luften var varm. Jag tänkte snabbt ut en lösning. Ska jag kanske säga åt dom att  vi cyklar in till stan för att titta om hårgrejor till frisören vi ska till imorgon.

-JAAAAA!!!! det gör vi!!!
 
Ja det borde ju gå rätt snabbt att packa oss iväg nu när de är så gamla kände jag. Att man aldrig lär sig...

"Gäääsp...Men asså jag har ju typ inte hunnit äta frukost"
"Vart är mina skor som är lila, dom här rosa tror jag att jag tappar"
"Jag är redan törstig"
" Mamma min cykelkorg har ramlat sönder"...
In efter nya skruvar och muttrar...
"Nudå.. är vi klara ?"
"Mamma.. du har punka"
Låsa upp dörren och hämta pumpen.
"Helena, jag tror jag behöver kissa" Låsa upp och släppa in nästa.

Orken jag hade haft för 20 minuter sen var på väg att smita ifrån mig...

Sen tog vi oss faktiskt iväg :) Cykelresan på 16 km gick smärtfritt utan att någon blev less eller trött.
 
Vi åkte först in till stora lekparken på Storgatan...




 





Sen gick vi in på Kompetenstorget där vi träffade ena läraren som skulle skriva på ett papper åt mig. Vi såg nog ut som en ankfamilj där vi traskade runt på ett led. När jag sen hade förklarat för barnen att vi inte kommer att ha råd att köpa något fika så kan ni tänka er vilken lycka då kursledaren säger att de kunde hämta sig var sin mazarin !!!

Sen gick vi in till hon som ska göra min bukett och beställde en liten blomma till Melvins väst som jag kom på att vi glömt. När jag sen förklarade hur jag skulle vilja ha buketten ännu en gång kände jag helt plötsligt att jag borde ha hållt käft istället. För när jag lämnade stället kändes det som att vi tänkte olika. Så jag måste nog ta mig mod att åka in senare i veckan igen för att förklara lite bättre om färgvalen... jag vill inte ha så stora kontraster men det kändes som att det kunde bli det nu.... nåväl... jag får gå in senare ...

Sen köpte vi några smycken till barnens hår och öron. Alltid bäst att de får prova själva så de blir nöjda och det blir bekvämt. Imorgon är det ju dags för frisörbesöket, så jag lär ju sitta här vid datorn och gå igenom så jag då inte missat någon frisyr som bara är MIIIN ;)

Hemfärden gick även den bra.. vi stannade av och åt äpplen vid älven... sen fick de leka en stund i cykelbanan och lekparken på Tuvan (och jag fick köpa mig en stor kopp kaffe)
 
Idag fick vi även ena bilen såld. Känns urskönt då vi verkligen behöver pengar nu.

Nu ska jag fundera på frisyren... Vi hörs snart!




Kommentarer
Postat av: Malin Ö

Vilken trevlig dag! Det är ju så skönt när dom börjar vara så stora och orkar cykla längre sträckor.

(Nog för att det gnälldes en HEL DEL på våran solbacken-tripp i våras, men det var snöns fel:)

TIPS! Gör helt klart om buketten i alla fall en vecka innan.

Skulle tro att det kan ta ungefär så lång tid att få hem de blommor hon beställer.

Så att du får exakt det du vill ha:)

För det ska du ju självklart ha!

2009-06-23 @ 15:31:40
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0