Tio i topp! Jag gillar...

Här kommer MIN lista som gäller just idag :

Jag gillar... 



1. Min familj så klart !!!   
              


2. Flo Rida med Right Round
...LOVE IT !!!!
Jag kan inte lyssna mig less.. vill bara dansa ;)  SOMMAR PARTY!!

 




3. Bonde Peter,  Han är en sån jag LÄTT skulle vilja "hänga med". Han verkar supertrevlig, jordnära och vet samtidigt precis hur det ska se ut med stil och charm.
Peter FLYTTA HIT!!
    


4. Adam Lambert  (American Idol Även han gay som Peter). Fantastisk kille! Hans röst är inte av idag bara. GALET bra ! Här sjunger han (den mörka av de två i början) med Queen !  Min favorit ända sen första början av årets American Idol ! Den pipan till det utseendet är det få som har. 



Här är han även med förmodligen väldens bästa lugna låt... Mad world (som brukar sjungas av Gary Jules)




5. Vintage, Shabby chic, retro     Allt från kläder till inredning. Kul med Loppis, Myrorna, Kupan, Auktioner mm.

6. Min kamera och dator! En livsnödvändig krydda i livet ;) 

7. Dr Alex Karev, som spelas av Justin Chambers . Nu äntligen har han börjat tina fram.. och när han väl gjorde det gjorde han det stort. Hejja dr Karev!  
Länge sen jag "flännat" så mycket till en serie som de senaste avsnitten av Grays.  


8. Ståltråd, tumstock och silvertejp. Brukar vara det jag har med mig i handväskan. Ni som vuxit upp med mig vet ju att jag varit lite (okej mycket) grabbig men dessa borde ju faktiskt vilken tjej som helst ha med sig i väskan ! Hux flux behöver man laga något, mäta något på affärn, hos kompisen på loppisen ;)  Ståltråd är dessutom.. rätt vackert ;) 

9. Silver. Jag är absolut ingen som gillar guld (ja om man nu inte tänker idrott... så är det så klart guld som gäller ;) Men annars är det silver som står högst på listan. (eller vitguld och stål då om man tänker ringar, örhängen osv...) 

10. Glass med strips.    Ni som inte testat det har missat MASSOR! Gräv i den mjuka glassen med stripsen (alt. chips) Är så gudomligt gott att jag skulle nästan kunna gå till Jeriko ikväll för att få en... yummie.


Kommentarer
Postat av: Thomas J

Nice lista!



Nej glass med strips var något nytt. Hoho

2009-06-06 @ 16:15:05
Postat av: ## Miasaga ##

Adam verkligen rockar !

Vilken röst han har =0)



Jag är mera en mcdreamy ;) men Karev är inte långt efter!

2009-06-06 @ 20:55:12
Postat av: Anonym

Tror Karev skulle ha en högre placering än 7 på min lista.. suck

2009-06-07 @ 21:07:29
Postat av: Mallan

..var det som ville slåss om Karev..

2009-06-07 @ 21:08:20
Postat av: Helena L

Thomas J - Dags att testa det då! Kan nästa lova att du sen blir fast ;)



Miasaga - Ja visst gör han :) han har sån ren röst att man får rysning när han tar ton !



Haha.. ja det är väl säkert så... tänkte inte så noga på ordningen..mer än att familjen är ju högst.. men Karev är ju helt klart och slåss i toppen ;)

2009-06-07 @ 23:15:31
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Djungelrepet

Kommentar på:



2 - Ha ha ha ... Nu är du inne i 80-talet igen. Tyckte originalet var cool. Hade LP:n en gång i tiden.



4 - Som du vet är jag såå väck på att följa såna här program, men du har ju superkoll så det gör inget. Adam har jag mao aldrig hört förut, men skön röst har han definitivt. Han sjunger precis som en hårdrockare, har han den bakgrunden?



7 - Well, jag trillar in i Grays ibland, fast det var ett tag sedan. Jag tycker dock "McDreamy's" rödhåriga exfru var den coola, smarta snyggingen. (Skulle blivit förvånad om du tyckt likadant.. haha)



8 - gapskratt!!!! Vem trodde en rosa damväska innehöll ståltråd och silvertejp!? ha ha ha....

Pepparspray o puderdosa räcker inte för att fixa dina problem, det förstår jag... ;-)



10 - Pommes frites till milkshaken på McDonalds är ju en klassiker. Jättegott! ... F*n, det var längesen jag åt det. Måste åtgärdas i veckan.



Fridens



PS. Tack för länken till de dansande skönheterna i UK idolerna. Störtsköna! DS.

2009-06-08 @ 00:06:18
Postat av: Djungelrepet

Hoppsan, jag glömde bort att ord mellan 2 stjärnor blir fetstil här. Gapskrattet var tänkt med de tecknen.

2009-06-08 @ 00:08:32
Postat av: Djungelrepet

Uppdatering.



Okej, nu har jag hängt på nätet och vet lite mer om Adam Lambert. Talangfull kille.



Är det bara jag som tycker att sångare med stora, speciella röster blir dåligt producerade när de spelar in låtar på album? Adam Lambert, Jan Johansen eller Sarah Dawn Finer exempelvis, låter sååå mycket bättre live än inspelat. Det där speciella i rösten försvinner någonstans på vägen. Jag blir alltid lite besviken när jag lyssnar på "plattorna".... Så synd om deras gåvor, tycker jag.



Men jag är ett gigantiskt röstfreak också. :-)

Vanliga människor kanske inte hör det alls.



Fridens

2009-06-08 @ 13:28:03
Postat av: Helena L

Djungelrepet - Hej tjejen, vad kul att du vaknat till igen ;)



2.Jo jag hamnar lätt till 80- talet och det står jag för ... haha



4. Jo jag vet, du måste börja följa lite mera sånna här program ;) Ja han har ju väldig rockröst, men tror han varit lite "musikalare" tidigare. otroligt bra iaf!



7. haha.. ja det ante mig nästan att du skulle gilla henne ;)



8. Ja ibland vet man inte vad som döljer sig i damernas väskor. Min är oftast så full att jag knappt hittar igen börsen (ursäkta plånboken menar jag ;)



10. Men vad härligt att höra att du också är dragen åt sånt slisk som strips och glass/milkshake !!! visst är det en superkombination. just det salta mot glassen.. slurp.



Jamen oj.. vart har dom dansande gubbarna tagit vägen, de är ju helt underbara... här kommer länken igen



http://www.youtube.com/watch?v=7gHvATmUsSg





Håller helt med dig om att vissa låter bättre live. Jan Johansen och Sarah är ju himla bra. Var en period i livet jag lyssnade sönder den gula Jan Johansen skivan.. :)



Kom dock ännu idag ihåg en konsert med Roxette och då ställde sig hela vårt gäng upp och gick där ifrån för det lät för GRÄSLIGT !! Men det kanske var tekniken som var dålig på den tiden.. men just det minns jag fortfarande...



//Hellan



2009-06-08 @ 17:25:41
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0