Fiske och ingen sömn

Igår var det fiske som gällde. Jag, Melvin och Magnus åkte iväg till Örviken (passerade lite listigt  tisdagsloppisen i Stackgrönnan på vägen dit ;)
Det småregnade och det blev inte så många aborrar men Melvin var toknöjd över det nya kastspöet.
Jag sa att vi måste nog ge oss nu då det var helt dött ett längre tag och då sa Melvin:

-Mamma ...man ska aldrig ge upp! ... eller ja... om det gäller datorer kanske. 




Blev en snaggning av Melvin idag oxå.


Dygnsrytm ???

Sen har jag ju försökt göra allt för att vänd på dygnet. Men tror ni inte att inatt var jag så pigg där jag låg i sängen att det fanns inte en möjlighet att ögonlocken skulle hålla sig stängda. Jag fastnade då i en gammfilm "Älskar, älskar inte" från 1996 Med Jude Law och Claire Danes. 

Där låg jag helt plötsligt och grät floder kl 04.00 och kände mig allmänt poetiskt smittad av filmen. Humm....
Programmet efter var så klart inget jag kunde sluta se heller. I ett kick var jag fast i ett tidigt Dawsons Creek som så klart blev så känsligt att tårarna fortsatte rinna.


Nu var kl över 05 och jag var fortfarande klarvaken. Då började Ellen och klockan blev 06. En söt flicka, ett sk underbarn började spelade ett fantastiskt pianostycke för Ellen. Där satt Ellen och grät över de vackra tonerna från underbarnet... och Hellan så klart med henne.

Börjar tro att spänningar och stressen från allt som varit med Bröllopsfixandet osv börjat släppa så nu rinner allt över helt plötsligt :D. Iaf riktigt skönt att ha rensat tårkanalerna som en start till den nya normala dygnsrytmen :)
Blev på något sätt en mysig tvkväll med filmer jag i vanliga fall inte hade haft tid att offra tid åt... 

Nu ska jag iaf göra ett nytt försök få se om det går bättre inatt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åhhhh, Dawsons creek....jag har alla säsonger ;) vi kanske skulle fixa ett maraton??!!!! ;)

2009-07-30 @ 15:39:03
Postat av: Helena L

hehe... HELT klart! fram med kaffet!! ;)

2009-07-30 @ 20:47:46
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Hahaha!

Vilket bra "ordspråk" Melvin kommit på:D

Så sant, så sant:))

Hoppas du får ordning på dygnstimmarna!

Det är verkligen inte lätt!

2009-07-30 @ 21:00:38
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0