Ute ur idet, Workout

Ja så har jag äntligen vaknat upp ur mitt ide.
Har nog inte sovit så här mycket på väldigt länge. Har hela veckan i stort sätt bara kunnat skicka iväg Melvin och Petra, sen skjutsat iväg Maja och Moa till deras skola och sen åkt hem och lagt mig igen. Ställt klockan på ca 14.30 sen upp och försökt vara lite aktiv med barnen...sen stupat isäng hur tidigt som helst. Totalt kraftlös.

Barnen har ju dock varit rejält aktiva då det ju varit så kallt att de inte kunnat vara ute så mycket och göra av sig sin energi, så jag har haft lite svårt att hänga med. 

Fick då en genialisk idé (tycker då jag ;) ... med att slå två flugor i en smäll. Mitt nyårslöfte var ju att börja äta lite nyttigare och försöka testa någon ny träningsmetod som skulle funka för min kropp. Så då tog jag helt enkelt fram en gammal Workout-video (Som slutade med att BARNEN älskade det då det ju var som en riktigt häftig dans ... :D Petra tjatar ju jämt om att träna, så hon kämpade hårt ....

Jag ? ja jag satt i soffan och blev trött av att bara titta på dem, MEN jag åt en morot iaf ;)







Har idag försökt vika lite tvätt och städa lite, men sen tog orken slut igen. Petra är på disco på sjungande och imorgon är det upp med tuppen som gäller då Melvin har sin Match redan kl. 09.00 (!!!) och hela hans supporterklubb ska ju dit och titta och heja. :)

Ja som jag skrev så ringde ju då F-Kassan och sa att Arbetsförmedlingen antagit mig, men att jag kunde bli lottad att hamna på ett annat ställe som var en sorts privat Arbetsförmedling. (lät som att det skulle ta en vecka typ) Men då gick det bara en liten pluttstund så ringer en annan snubbe och säger att jag blivit lottad att välja detta privata alternativ. Vad detta innebär har jag inte haft ork till att fördjupa mig i men jag ska sätta mig i morgon när jag är piggare i huvudet och se vad detta kan tänkas vara för något. Blir säkert bra, men förmodligen kommer jag att måsta byta inrikting på något sätt och det är väl det som måste landa i mig...

Ja just ja.. har ju glömt berätta att det glädjande beskedet att Petra tagit sig in på idrottsskolan FREJA :) som faktiskt hör och häpna lottas av alla ansökningar. Så att de skulle ringa hade vi ju bara kunna drömma om. Blev ett lååångt glädjetjuuut i hela huset :D 


GRATTIS SÖTIS !!!!!!

Har även varit med Moa på en träff med musikskolan där de fick testa en himla massa instrument. Jag spelade ju klarinett när jag var yngre. Inte för att jag ville ha det utan att jag ville spela saxofon, men de sa att den var för stor för mig (!!??) och sen ger de mig en CELLO !!! (menar hur stor är inte den ?) Blev tillslut klarinett, men jag var ingen flitig tränare. Syrran började då spela Oboe. (ja herregud att mamma och pappa klarade av dessa ljud.. som så klart säkert inte var helt enligt noterna jämt ;)

Moa föll direkt för fiol då de alla så enkelt kunde spela "Köttbullar med ärtor" ... och med fröken som la på en till stämma lät det faktiskt fantastiskt... men "Sång och spel" är ju en himla bra blandning av olika instrument. Har man lätt för att lessna på saker så är det ju perfekt !
Hon försökte iaf med allt när vi körde hem. 

-  Alltså man får ju hyra fioler, jag kände faktiskt mest för fiolen för jag kan ju redan en låt!
-  Alltså Helena, du tycker ju fioler är sååå fina har du ju sagt förut, då kan du ju fota den bara, eller när jag spelar så blir det ju jättevackert !!!!"
:)

Förklarade iaf att det inte är jag som bestämmer detta utan hennes mamma och pappa. Sen är det ju köer till allt även där, så allt kan ju hinna ändras... men som sagt.. är inte jag som bestämmer där tack och lov :D 


Moa


Nej nu är det dags att lägga sig, ska bara vänta in Petra som skulle komma hem kl 23 från discot. 
Är förvånad att Melvin somnat som är så förväntansfull över hans första match imorgon.
Han har helt klart haft myror i brallan i några dagar :D 


Sov gott och trevlig helg mina vänner !!! 



Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Trevlig helg!

Kram

2009-02-21 @ 13:05:22
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Helena L

Eva-Lena - Trevlig helg på dig med :) Kram

2009-02-21 @ 13:18:40
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Karolina

Kul för Petra & hela familjen att det blev som det blev ler



Jobbigt när energin tar slut - tur att man kan komma på brilijanta idéer istället där kroppen slipper jobba :o)



Ha det gött!!

2009-02-21 @ 17:30:22
URL: http://sweetypajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0