Konstant hungrig

Konstant hungrig är vad jag är.. eller hungrig och hungrig.. jag vill lixom dricka eller knapra på något hela tiden. Jag som skulle eller rent ut sagt MÅSTE skärpa till mig snarast...

Åt detta till lunch... (var väl iaf färglatt ;) 
Tänk att få nyttig mat fixad åt en så man bara behövde sätta sig till bords när man känner sig så här. Jag blir helt låst när jag ska handla. Köpte dock en väldigt god gulaschsoppa i början på veckan som var en höjdare.

Hjälp mig gärna med något lätt recept!!



Har sen smaskat vidare hela dagen känns det som. Kände att nu får det baske mig räcka.. och DÅ tar petra fram sina Toffifee som hon fått av sin farmor... (!!!!) Ja ni förstår... Det finns inte så många kvar i hennes ena ask längre...


Idag har det sprungit karlar här hemma i omgångar :D... först var rörmokaren här nästan innan jag ramlat ur sängen. Sen en arbetskompis åt Mange. Sen ringer Electrolux och säger att de kan kolla på kylskåpet som betett sig väldigt konstigt. Tydligen fattades en magnet i dörren så det var ju tur att det inte var jag som ställt in programmet fel som jag var orolig för.

Sen ringer de från Expert och säger att Tv:n vi lämnat in var klar och att det skulle komma en praktikant med den hit. TUR att magnus var hemma för jag hade ju inte kunnat lyfta en sån stor TV med mina krämpor.

Har iaf på den sett Arga Snikarn och Made in Sweden och väntar på reprisen av Stormen.

Såg även igår den nya filmen Maria Larssons eviga ögonblick med Mikael Persbrandt. En mycket bra film faktiskt!

Nej usch jag skriver och skriver och äter och äter  förmodligen för att jag är så sjukt nervös över morgondagen. 

Får även hoppas jag får en spruta under morgondagen i min väldigt inflamerade skinka som utlovat av min läkare.

Nej nu ska jag sätta mig i soffan och invänta stormen ... ska värma en kopp Te... få se om det räcker eller om jag måste smyga upp i petras Toffifeegömma igen...

Har ni överskottsenergi, bra recept,  fyllda matlådor eller träningsvilja  så skicka den gärna hit så jag kanske kommer igång igen...

Sov gott alla !



 


Kommentarer
Postat av: Karolina

Det där med konstant sug e jobbigt ;) Vet hur det är ... men man får kämpa emot ... eller äta något nyttigare - så man slipper suget :O)



Vill oXå kunna jobba i photoshop som du .. har juh faktiskt en del böcker i bildredigering som jag köpt - kanske ska läsa dem ;)

2009-02-04 @ 22:41:09
URL: http://sweetypajen.blogg.se/
Postat av: Helena L

Ja det är verkligen inte roligt detta. Jag måste nog kämpa hårdare och kanske köpa hem lite mera morötter ;)

Är bara det att jag är så omåttlig när jag tex köper hem mandariner osv. Har inget stopp då jag vet att det finns mer. Får kanske skaffa kodlås på skafferiet och be någon ändra koden ;)



Du kan garnaterat jobba hur bra som helst i Photoshop! Tycker helt klart du ska läsa din böcker och sen visa mig lite bilder ;)

2009-02-04 @ 22:54:12
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Den hjälpsamme

Ja har en nyttig matlåda över vill du ha den???

Den finns att hämta på..... ja du kan ju gissa vars bara du är på rätt plats å rätt tid imorron...

2009-02-04 @ 23:55:28
Postat av: Eva-Lena

Ha en bra torsdag vännen!

Kram

2009-02-05 @ 05:51:11
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Robert

Det låter som att du skulle kunna ha brist på mineraler eller spårämnen.

Jag föreslår att du provar något slags multivitamin. Kolla med hälsokostaffären om de kan hjälpa dig.



Att suget inte släpper förrän allt är slut, är till största delen mentalt och kan bara övervinnas med stark karaktär. Ta ett glas vatten, fokusera på något annat under 10 minuter och se vad som händer...

2009-02-05 @ 12:39:11
Postat av: Lian

Robert sa "Att suget inte släpper förrän allt är slut, är till största delen mentalt och kan bara övervinnas med stark karaktär. Ta ett glas vatten, fokusera på något annat under 10 minuter och se vad som händer... "



Men hur tråkigt på en skala vill man ha det?!



När man går hemma sjuk och inte kan göra så mycket, då blir ätandet ett av de få nöjen som finns att tillgå.



Jag brukar slänga gottiset lite här o där hemma i hopp om att jag ska glömma bort något ställe och bli glatt överraskad den dagen jag tror allt är slut. Tror du det någonsin har hänt? Inte en chans. Mitt minne är så fjuttigt i alla andra avseenden, men när det gäller godis i hemmet då är det som ristat i sten.



Påoppkåårn i stora skålar

hjälper när tarmen skrålar.

Inte mycket socker eller fett

så du kan glad i hågen

hoppa på vågen

för du blir fjäderlätt.



Noblesse skulle jag helst vilja ha

men tretti spänn vill dom ta.

Fransk nougat min nya nojja

för det är ju choklad

som gör mig så glad

jag myser i hemmets koja.



Här sitter jag i ruset

av Colsyrabruset.

Läsken den slank ner

och tanken blev virrig

ja alldeles stirrig

nu går det inte mer.

2009-02-05 @ 19:06:15
Postat av: Robert

"Men hur tråkigt på en skala vill man ha det?!"

Ja, man kan ju välja att ha tråkigt en kort stund just när suget sätter i, eller ha tråkigt en längre stund när man står framför spegeln och skall klämma in sig i något i ens gamla storlek...



I rest my case.

2009-02-06 @ 11:51:51
Postat av: Helena L

Robert - Du har nog helt rätt i allt du säger :) Har säkert någon brist på något. Jag brukar ta ett glas citronvatten men ofta så fryser jag så mycket och då blir det natruligt att man byter ut detta mot kaffe eller Te.



Jag måste nog mest fixa min karaktär att inte frestas för mycket av slisk. För det går ju ofta över bara man tar sig över tröskeln.



Håller även med att man inte alls mår så där tokbra framför spegeln sen om man inte trivs med sin kropp och då blir man ju arg på sig själv att man inte hållt sig till något nyttigt och gott.



Men jag håller även med Lian i det att ibland kanske man måste få ta lite bara för att få lite njutning :) Popcorn funkar ju, vet inte om det är så himla mycket nyttigare men det "känns" då så :)





Många saker skulle man självklart kunna byta ut för det finns ju mycket nyttigt som faktiskt är gott. Är bara det att man så sällan har det nyttiga hemma tyvärr.. Får bli bättre på det helt enkelt. :)



Tack för alla tips!



2009-02-06 @ 16:43:39
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0