Äntligen en julgran ! helt lagligt

Så var det dags att klä granen. Men först behöver man ju ...en gran.
Magnus skulle stiga upp tidigt för att åka iväg på Blomsterlandet för att inhandla en riktig så vi alla kunde klä den under dagen.
Han kom dock hem utan och sa att vi skulle få låna en plast av en vän.
(Jag är ju ett stort fan av plast så för mig blev det en vinst ;)
Dock skulle Magnus med det icke allt för stora tålamodet få ihop granen.

Det började med att en stor klump föll ut ur granen.
Ett stort getingbo med en massa döda getingar låg spridda över vårt golv :)
Sen var det en pinne för mycket så hur mycket magnus än tryckte så gick den inte ner i hålet.

"JAG GER UPP!"
 granen låg i två delar. Det blir ingen förrän imorgon!!!!
Ledsna barns ögon lös över rummet.

Han tog då yxan och skulle gå. 

Barnen mindes då hur det gick för stackars Sune och Håkan när deras far gick ut för att hugga en gran på olovlig mark. Skogsvaktaren tog in alla på de mest hemska förhööör man kan tänka sig som ett litet barn.

Jag som då är en sån som vägrar ge upp, det SKA gå.
Tog bort lite saker och vips så gick den ihop och barnen jublade.
När vi sen hade satt upp alla ljusen så funkade så klart inte dom hur mycket vi än bytte ut och vred på alla lampor.

Blir därför köp imorgon. Men granen är iaf klädd och klar och några få paket ligger under för nyfikna barn ;) 

"Ni kan ju lägga fram de ni har i källaren när vi lagt oss"


 

Kommentarer
Postat av: Drottningen

Alltså nog känner jag att jag blir besviken när det blir PLASTgran till jul...men ja ja...tur den var riktigt fin iaf!! :D

2009-12-13 @ 14:43:24
Postat av: Helena

Det är alldeles utmärkt med en plastgran -det har jag haft hemma sedan 2007. De är lika fina som riktiga granar och man slipper allt besvär med vattning och barrning. Heja plastgranar! :)

2009-12-16 @ 18:11:23
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0