En dà på Edda

Ujj..nu har jag varit usel på uppdatera bloggen. Mycket att hinna med innan barnen börjar skolan på måndag.
"Mamma, jag behöver en sån, Mamma jag har borta min sån, Helena jag skulle vilja ha en sån"


petra ville ha sin naturliga hårfärg då hennes hårbotten blivit så mörk så det blev hårfärg

Blivit lite nya skor, shorts, jackor, tröjor osv... pengarna bara rinner mellan fingrarna.

Idag var vi på Edda igen. Hade lite otur, nästan så vi skrattade. Först var den halvstora basängen stängd i tre timmar för vattengympa. Sen var alla hopp-västar till berget ute där de inte skulle vara. Jag fick tillslut gå och fråga en pappa om han kunde låna ut ena västen när de bara var i bubbelpoolen, så Maja kunde få hoppa en gång iaf.  Hon är tuff och vågar hoppa högst upp.
Sen var det dags att tömma hela barnpoolen. En liten "olycka" hade hamnat i basängen och den skulle nu måsta tömmas och skuras (2 timmar) så alla små knattar skulle då slåss med de andra. Sen var det en uppvisning så de stängde av halva den stora delen just när vi var där. Nåväl det gick jättebra ändå. Vågorna var ju kvar och sedan fick de igång allt på en gång och alla var nöjda och glada. Så kul när alla kan simma helt plötsligt :) Alla hade sina nya simglasögon och såg ut som små söta grodyngel med rosa blå och turkosa ringar till ögon.

Jisses vad det går pengar. Bara inträdet, sen hade bara Melvin simglasögon så tre till fick inköpas för 50 kr styck. Sen då glassar.... drar fort iväg en 500 lapp.
Svårt att förklara för barn ibland att de inte kan ta den dyraste glassen.
Men när jag förklarade att denna lilla badsväng kostade mycket mera än kaninen (Leia) som de sparat till (400 kr) och köpt på affären, så fick alla stooora ögon.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hehe... testa att skaffa motorbåt. Då kan man verkligen kan få nöjet att se alla pengarna spruta iväg fortare än en avlöning. Virvel i tanken! ;-)

2009-08-22 @ 00:38:06
URL: http://fotografier.se
Postat av: Helena L

Haha... ja det är ju säkert sant. Därför ska jag ALDRIG skaffa en sån ;)

(är dessutom rädd för havets krafter..huh)

2009-08-22 @ 00:39:57
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0