Vattenfallsduell, spikar och dyrpiller

Idag var jag först på kompetenstorget i 3 timmar. Kul att spåna idéer med andra och bara vara lite social.

Sen kom min mammas vän Azmi som är en Turkisk Engelskman. Han kommer hit upp till sverige för att fjällvandra (Hemavan, Björkliden mm) och träffa sina vänner han lärt känna.
Hur härlig som helst. Har sällan träffat någon så trevlig och glad människa som älskar livet så mycket. 
Han sa flera gånger att han var så lycklig för han hade så många vänner runt om i världen så inga pengar i världen skulle göra att han bytte bort detta livet.
Han blev synskadad i en misslyckad ögonoperation, har för något år sedan blivit påkörd av en lastbil då man trodde han dött. Men trots detta klarar han sig väldigt bra och fortsätter resa runt i världen för att hälsa på sina vänner då han har sparat ihop lite pengar. 
Han är dessutom väldigt fotointresserad och när han såg bra så fotograferade han tydligen mycket.


Vattenfallsduellen


Mamma tyckte att vi kunde visa honom runt lite vid Medlefors och Nordanå och kanske visa vart vi fotograferade vårt bröllop.
Visst tänkte jag. Jag kan ju visa honom forsen vi tog vid och åkte genast dit. När vi närmade oss den lilla forsen så sa han att det lät underbart.  (YES tänkte jag och var nöjd att jag kunde visa honom något småhäftigt)

När vi då står där så sa han att detta fick honom att tänka på när han var och fotograferade ....Niagarafallen (!!!) .. humm.. ja där stod jag och visade denna lilla fors och trodde det skulle bli skoj för honom. 



Sen åkte vi hem till mig och fikade. Han hade med sig ett underbart Tyskt kaffe så vi drack faktiskt upp en hel perkulator.
Fick sedan styra ner honom i min lilla studio för att visa lite om blixtarna osv.





Har försökt slappna av lite på min nya spikmatta jag köpte billigt på Rusta igår. När man har ont i huden redan innan är det lite spännande ;)




Skulle dessutom hämta ut ännu en medicinomgång som räcker drygt en månad. Detta är ju bara en av de jag tar men denna är ju inte billig direkt. För inte är kul när notan stannar på 1049:- MED apoteksrabatten ... Har en till dyr medicin som jag snart måste hämta ut nytt igen vilket jag bävar för men för att må bättre så är det ju värt varenda krona så klart. Skakar ju inte alls lika mycket när jag tar allt nu och sen kan jag göra så mycket mera saker. Gäller ju bara att ta det lugnt tills man vet vad man klarar av. :)



Nu är jag iaf helt slut efter denna dag och ska bara se det nya programmet Försvunnen på TV 4+ som verkar vara lite som det svenska Spårlöst. 



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrattar på mig om niagarafallen! =D

2009-08-27 @ 09:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0