Vid snabb affär ?

Har försökt hitta slalomskidor på blocket under en tid. Har dock väldigt ofta (som säkert de flesta gjort) stött på meningen "billigare vid snabb affär" .
VAD menas då med detta har jag alltid undrat ? Annonsen ligger ju ofta ute i flera veckor och detta har då jag aldrig sett ändras under den tiden.

HUR snabb ska man vara ?
På vilket sätt ska man vara snabb ? 
Är det själva ringandet till säljaren, eller körtiden dit att hämta prylen,eller tiden man säger ja från det att man tagit kontakt med säljaren ?  

Man ser eller hör ju aldrig "Tyvärr var du inte snabb nog så nu blir dom bara dyrare och dyrare" ..."Taskigt tjejen men hade du gasat lite hårdare så hade du hunnit till ett lägre pris"...  

Har i och för sig förstått att om man sätter upp en lapp på en marknad att en 50kroners-pryl kostar 100 kr, sen stryker man över 100 och sätter 150 så KÖPER folk i tron att de kommer att behöva just den saken och nu verkar det bara bli dyrare och dyrare !!!! 

Men hur som helst så förstår jag bara inte vad man egentligen menar med denna snabba affär... Har då mig veterligt aldrig varit med om att man en sån gång betalat fullt pris trots att man velat i flera dagar.  =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill du ha gratis presentkort på h&m och gina tricot?



bli medlem här; http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=77626

2008-10-21 @ 20:20:22
Postat av: Anonym

"Snabb affär" brukar anges när säljaren har brådis att få saken såld, av någon anledning. Det är vanligtvis gynnsamt för köparen som då kan få ett bättre pris.

2008-10-21 @ 22:12:01
Postat av: Helena Leiford

Jo jag vet, men lite roligt är det ju att det ändå aldrig blir högre om det tar lång tid :D . Blir ju snarare billigare och billigare...

2008-10-21 @ 22:15:03
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lian

Panikångest ... :-)

2008-10-21 @ 22:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0