Mormor i Boliden

Efter jobbet körde jag till min sjuka mormor i Boliden för att se vad jag kunde hjälpa till med.




Det blev ett sängbyte, lite städning, sitta och lyssna på hennes roliga kommentarer. Sa till henne att hon kan då omöjligtvis ha en bättre utsikt från sängen än hon har... nämligen en stor bild med två extra instoppade bilder på MIG (!!) som suttit där i 33 år. Vilket hon så klart höll med om! ;)




Jag och mamma gick sedan en sväng med hennes ledarhund Kasper runt Bolidens samhälle.



Här i denna röda skola gick man sina första skolår =)




Sen gick vi så klart in på Bolidens hippaste shoppingaffär Ica Extra  =)




Sen var det dags att äta och jag kände att jag ville gå in på pizzerian Vienna som jag inte varit in i på herrans många år. Detta är ju då Bolidens enda pubställe... så i ens ungdomsdagar var man väl där någon gång eller tre.
När jag då kliver in så ropar ägaren ut över hela pizzerian. "Men HEEEJ! Du är tillbaka !! Du har ju bott här men du har flyttat !! Din kompis var in förra året!"
Herregud tänkte jag, vad gjorde jag sist jag var här som gjorde att han skulle minnas mig. Namnet han nämde som min kompis fick mig att inse att det handlade om ca 1993-1995 (!!!)
Sedan pratade han glatt på så jag trodde aldrig pizzan skulle bli klar  =)
Men säga vad man vill men Pizzan jag och mamma delade på var fantastiskt god!  Helt klart ett ställe att rekomendera om man ska till detta gruvsamhälle.




Nu har jag iaf kommit hem och tänker vila min kropp.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0