Tacogratäng !!

Ja på begäran så lägger jag in ett till favoritrecept. Jag gör lite extra så det ska räcka till oss alla och lite matlådor! Men här ser ni så enkelt det är. Den är dessutom bara SÅ god. En jättebra maträtt att bjuda på om man vill vara hyfsat säker att det funkar för både barn och vuxna.









För: 5 personer

Ingredienser

500 g köttfärs
1 påse tacomix (krydda)
2 dl creme fraiche
1 ask philadelfia ost (original)
röd paprika
gul paprika
champinjoner
majs
tomater
Riven ost
Chips Cheese Taco el Tortillabröd

Beskrivning

Blanda ihop creme fraiche och färskost och bred ut de i en
ugnsfast förm.
Stek köttfärsen och blanda i tacomixen,
töm färsen över ostmassan i ugnsformen.
Blanda sedan med grönsakerna och ta sedan rivna osten
längst upp..
sätt in i ugn på 200grader tills osten har smält
och fått färg.

Kommentarer
Postat av: Djungelrepet

Hur funkar den att frysa in?

2008-11-28 @ 05:52:15
Postat av: Helena L

Oj du.. det har jag inte testat men nog tycker då jag det borde funka :)



Du kan väl testa och rapportera ;)

2008-11-28 @ 14:01:03
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: MrJ

Bra där med en beskrivning, steg för steg till saligheten! :) Najs!

2008-11-28 @ 23:02:07
URL: http://fotografier.se
Postat av: Cammen

Du glömmer faktiskt berätta att det är din kära syster som kommer med alla braiga recept...folk där ute i cyberrymde kan ju få uppfattningen att du gillar att laga mat...;-)

2008-11-29 @ 00:11:30
Postat av: Helena Leiford

Ja gud det vore ju förskräckligt om de skulle tro något sådant :D ..



Jamen jag har ju faktiskt börjat gilla det nu när DU ju kommit med så underbara och lätta recept som alla skriker JAAA SÅ GOTT åt !!! ;)



Men men..ta åt dig all ära du! ;)

2008-11-29 @ 13:55:48
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lotta Häger

Hej!Fick detta serverat av en kompis men när vi träffas har vi så mycket att göra så recept är inget att tänka på så jag sökte det på nätet.Alla skriver att dom har ätit Tacogratängen men delar inte med sig men det gör du !Tack Helena.Synd att det fanns inte recept på de smarrigqa godiset skulle behövas nu på nyaårs afton!!

Gott nytt ÅR!

2008-12-31 @ 10:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0