Rån och Nytt läge

Vaknade 04.20 inatt. Kunde inte somna om förrän ca 20 min innan väckaren skulle ringa och då är man ju i stort sätt död. Pallrade mig dock upp och tog mig till jobbet. Tack och lov var det inte lika kallt denna morgon så man slapp skrapa rutan (inte min favoritsysselsättning när jag ju har så ont i fingrarna). När man sen fått i sig kaffe och fredagsmackan så kändes ju dagen helt okej trots de få timmarna man sovit (men säkert såg man ut därefter, likt en vandrande zombie)  


Igår skulle jag och Petra gå på stan för att handla lite preseter åt bla pappa som fyller år på farsdag. När vi sprungit mellan Intersport och Stadium tre-fyra gånger så går vi ut från Stadium och inser att vi just kommit sekunderna efter Jackrånet på Intersport. Folk stod hukade över öppningen i mitten och min första tanke var att någon trillat ner. Tack och lov var det inte så det låg till men ett rån så där i källaren av ett köpcentra var väl inte heller något man räknade med. Glas låg krossat i och runt rulltrappan då det gått sönder efter att en kund försökt stoppa ena rånaren. Två togs inom någon timme iaf. 

Vi hittade iaf det vi skulle ha, (samt lite extra ;)



Såg nytt läge igår. Karin Myrenberg Faber (Pontus Gårdingers ex)  är ju en av inredarna som är med i programmet och hon gjorde ju en massa läckra saker man till en början tänkte "Herregud så hemskt" Men som vanligt har de sett helheten i huvudet innan och det blir så klart jättebra. Kul även att få följa med på en massa husvisningar. 


Inredare jag skulle vilja bjuda hem:

Frida Wanselius (Roomservice) Hon verkar så jordnära och mysig. Vet exakt vad hon vill men kan ändra sig ifall det inte funkar. Gillar kemin och buset mellan henne, Johnnie och Mattias.  

Jon Eliason
(Roomservice) Den söta lilla killen som springer/irrar runt med minst 60kg enegi och inspiration. Iaf jag får en kick av att bara se honom i sin inrednings-iver.

Karin Myrenberg (Nytt läge, Roomservice) Modern och vågar testa lite roliga nya saker.

Jannika Hernelius
(Roomservice, Från koja till slott)  Såg en tavla hon gjort som var så GRYMT snygg, så där fick hon min röst.

Inredare jag INTE skulle våga släppa lös i mitt hus:

Carouschka Streijffert  (Hon är ju jätteduktig men herregud när hon började stänka färg överallt !!! Proppskåpet, lister.. ja allt som kom ivägen blev nu prickit i olika färger.

 
Ett program jag VERKLIGEN skulle önska började om i svensk TV. (gick tror jag på tv6 tidigare på dagarna men är ett engelskt program) men det är ju mitt FAVORITPROGRAM jag aldrig missade ...

DEBBIE TRAVIS' Facelift  se här 

Ett program där hon (Debbie) åker hem och renoverar ett hus åt tex en fru,man, dotter, son, svärföräldrar el ett t.o.m ett ex. (Som då är bortrest) Man får otroligt mycket tips på saker man kan göra. Man får föja med under pysslandet och sen då få se när de filmar från bussen när den utvalde kommer hem och ser förändringen. (Kan tex vara ett källarrum, kök, vardagsrum, hon kan slå ut ytterväggar helt plötsligt :) ... Det är iaf ett fantastiskt program och jag hoppas verkligen det kommer tillbaka till rutan igen.

Någon mer än jag som sett det ?

Kommentarer
Postat av: Lianen

Så mys-Ernst är inte din kopp med kaffe? :-)

2008-11-09 @ 16:52:20
Postat av: Helena L

haha... nej han står väl inte högst upp på min lista direkt :D

2008-11-11 @ 21:23:51
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0