Lampköp och besök

Ja det blev en lååång sovmorgon och vi steg nog inte upp ur sängen förrän kl 12.00 (vilket INTE hör till vanligheten då vi brukar stiga upp rätt tidigt även när vi inte har barnen) 
Upptäckte då till min förskräckelse när jag skulle smyga mig på toan att vi hade främmande på ingång på gården. (Hjääälp !!!!)
Så jag kastade mig in i duschen rent i panik så de skulle "förstå" varför jag inte hade kläder på mig så där mitt på dagen och hoppades att jag hade hunnit städa hyfsat innan jag lagt mig.
Sängen var ju dock totalt obäddad och fönstret fördraget. Magnus hade sågat hyllorna till hans nya garderob vid hallen så det var spån och bräder överallt.

Sen kommer det klassiska.  
-"Men inte väckte vi er, låg ni eller ? " 
-"Viii ?? den HÄR tiden?? men gusis vi har ju varit vakna länge, vi har ju barn vet du"  ... Harkel...

Nåväl, skönt att komma igång ordentligt iaf. Vi tog oss ner på stan för att se efter lite julklappar. Hittade dock dessa lampor vi köpte till oss själva. Skitsnygga på claes olsson faktiskt. Under två hundra kr dessutom !!! 




Blev sen att slaska i sig lite kebab från torggrillen i bilen innan vi åkte ut för att se på lite bygg-grejor. 
Hem igen och det blev lite listuppsättning (ni vet sånna lister man jämt väntar med då allt annat varit klart länge) 
Sen satt vi upp hyllan som Magnus byggt och målat.  Ska bara sättas på dörrar så vi kan ha DVDfilmer osv i den.



Sen tänker jag köra på dessa gardiner i jul. (Hade dom förra året på vintern) Är ju inne med svart i jul så det får funka utan rött  känner jag :) 





Såg faktiskt himla snygga julstjärnor på Rusta i svart ! fanns även jättesöta i rosa och turkost oxå jag nog ska köpa till barnens rum. Kvallan var inte så där plastiga utan såg riktigt rejäla ut.

Dessa fina förvaringslådor hittade jag på ÖB för ynka 39 kr (om jag inte minns fel) för tre stycken!! Perfekt storlek för att rymma lite mera än bara några småsaker. De ska hamna i manges nya garderob när den blir klar :)





Fick sen besök av min snygga och trevliga jobbkompis Inger och hennes bror (som var på besök från Luleå). Vi hade det så mysigt och trevligt så. Blev lite Te snacks och mycket slisk till Stjärnor på is. 



Nej imorrn är det ju skyltsöndag så då får man väl ner och rota i lådorna efter lite julbelysning i fönsterna. Har hittat igen min bortsprungna låda som gömde sig hela förra julen. 

Sitter själv nu och försöker blogga lite och läsa lite mail från er som skrivit. (svar kommer även om det kan ta någon dag)



Mange är fortfarande och jobbar som vakt ikväll men han ringde nyss och undrade om jag ville ha något från MAX när han slutar...(mitt i natten) 
Jag tänkte  - Visst skämtar du ?? MERA SLISK (!!!??) så sent ??... Aldrig i livet !!! Jag ska ju vara nyttig nu!!!...

Men men... som vanligt tänker jag i nästa sekund  "Jamen idag har jag ju lix varit så onyttig, lika bra att fortsätta... och börja mitt nya liv ... imorgon ...





 

Kommentarer
Postat av: Johan

Det är väldans stiligt hemma hos er och den där DVD hyllan var ju inget undantag. Bra jobbat av Mange där! :)

2008-11-23 @ 11:03:48
URL: http://fotografier.se
Postat av: Karin

Jättefina lampor !

2008-11-24 @ 09:29:40
Postat av: Viola o Leah

Hej igen...

Ja det var ju år o dar sen vi sågs sist! Jag har hunnit med att resa en heldel,pluggat på universitetet o nu har jag en liten prinsessa som fyller mina dagar med glädje lycka o massor med skratt!!



Vilket fint hem du har..:) O vad duktig du är på a fotografera...riktigt fina koer. Jag ska önska mig en en fin systemkamera i jul el sen i present ....får se om tomten tycker jag har varit snäll:)



Kram Viola

2008-11-24 @ 17:01:53
URL: http://prinsessanleah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0