Gamla Hockeyhellan och nya "lill-Foppa"

I går kväll tittade jag (Magnus jobbade på hockeyn) på Isduellen mellan alla Stjärnor på is.
Helt klart rätt par som vann, (tycker faktiskt det borde tända till mellan Markus och Johanna) 
Men måste dock säga att Jesper var helt okej oxå i sista duellen.

Idag var vi bjuden på julfika hos Manges mamma. Mitt nyttigare liv blev därmed hastigt bortglömt men återkommer för hoppningsvis imorgon.

Halkade dessutom in under min bil när jag skulle skrapa rutorna. Så klart i riktigt höga stövlar (ni minns dessa)



så fallet blev flera centimeter hårdare än man är van att fall i. Knäet hade dessutom endast en nylonstrumpa som skydd. Men men.. bara att bita ihop, jag har ju ett till knä :)

Sen hade jag ju fått ett samtal att de ska börja med Hockey för Melvins ålder här på hemmaplan. Han har ju frågat och tjatat så länge om att han ska få börja och nu känns det som att det är dags när det blev så bra tider och allt. Så vi har köpt lite nya skydd åt han som han då fick när han kom hit idag. SÅ himla söt, jag blev helt tårögd över hur glad han blev :) 

Han sprang runt  hela tiden "Alltså mamma jag kan inte tro att det är sant !!! jag är så pirrig att jag tror jag pinkar ner mig !!! JihoOOO !!!" Ja sen kom ju då alla AIK ramsor då.. :) 

Jag slet ju även fram min gamla hockeytrunk för att visa honom.. (ja det var ju några år sedan jag slutade men ååååh va gott det luktar ;) mmm... blir så sugen att slita på mig grillorna igen, men vet ju att jag inte pallar med det med min gamla skröppelkropp.

Så här farlig kunde jag se ut efter en match förr i tiden :D  (som ni ser gillade jag inte heller då att vara med på bild, men fick inte behålla hjälmen på när det skulle in i tidningen, taskit tycker då jag :)



Minns faktiskt denna match så väl när jag ser på korten ... då jag spelade med gips och spruckna ben i handen. (ja jag vet.. idiotiskt) Försökte dock döja detta så gott jag kunde.. för inte kunde man missa en match heller ;)
Läkaren sa dock varje gång jag kom för att gipsa om det att  "Ja nu är det ju så att vi har ju tidningar vi oxå"... och så la han på en REJÄL klump vid ovansidan av handleden så jag inte skulle få på mig handsken. Jag kunde ju dock karva bort detta och spela ändå ;)
Köpte då bara en ny gipsbinda för att snygga till det hela sen ;) ..bus bus... och ont tog det..men vann det gjorde vi ;)



Nej nog för att det var tider det, så är det väl bättre att stå och hejja vid sargen på Melle nu då istället. Riktigt längtar att se småkillarna på isen imorgon :)  



Nöjd kille ... Eller vad tror ni ? :)  


Kommentarer
Postat av: Ricky

Hehe Hellan minns den där tiden då du jämt var med i tidningarna på listan =)



Melvin ser ju ut som ett proffs han också ;)



Hoppas knäet läker! (Inte bra med så höga klackar!)



/R

2008-12-08 @ 06:52:09
Postat av: Helena L

Men herregud hur kan du minnas det !!!?? :)

Ja det blev väl 11 veckor jag var med på listan och lika pinsamt varje gång var det..huvva :-/



Jodå knäet läker nog men det roliga är ju att man först och främst kollar ifall någon såg en.



Höga klackar är dock bra ibland för en lillis som jag. :)



Får hoppas det blir lite varmare nu bara så Melvin får testa utrustningen :)



Ha det gott!



2008-12-08 @ 08:44:32
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Mackan

Jag såg dig några matcher och din klubb och skridskoteknik var ju helt grym!



Ska du inte börja om, eller bli tränare igen ?



// Mac # 15

2008-12-08 @ 12:00:40
URL: http://www.skellefteaaik.se/
Postat av: Helena L

Men hej:) är du oxå här inne och läser :)



Börja om ? med min gammkropp?? haha.. nejdu det är ingen risk att min skruttkropp skulle klara av något sådant :)



Kul att höra av dig igen !

2008-12-08 @ 22:04:01
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0