Måndag

Kallt som sjutton med 20 minusgrader när man vaknade. Åkte iväg med barnen och insåg att det var dags för en skvätt bränsle innan pärlan skulle börja huckra. Skvätt var det rätta ordet. Jag kollade in mitt konto 62 kr (!!!)
Testade ringa syrran för att höra om hon kunde föra över lite pengar åt mig då hon har alla mina koder osv (detta händer rätt ofta då jag måste uttnyttja elkontot för att pengarna tagit slut)
Men hon låg och tog sig sin skönhetssömn. (och det vågar man ju inte störa)
 
När jag sen skulle upp med tanklocket så gick den så klart inte upp !!! Försökte och försökte men icket. Jag fick pallra mig in för att be om en svamp med varmvatten och en påse. Jag engagerade tillslut hela Statoils personal och gubbar kom från sina pumpar för att försöka hjälpa mig upp med locket. Tillslut med lite våld så gick den upp. Och då var det dags att skamset då bara tanka i för 58 kr och sen gå in och betala dessa ynka droppar.


Sen åkte jag en sväng på jobbet. Hörde hur de haft det på julfesten som var i fredags som jag inte hade ork kvar att åka på (pga mormors bortgång) Sen tog jag mig hem i snöröken för att vila. 
Klockan15 var det dags att möta upp min mamma och hennes bror på Fonus.
Där vi bestämde mera om begravningen osv.

Hem igen och det blev en herrans påklädning av alla barn. Moa hade fotbollsträning, Maja hade dansträning och Melvin hade hockeyträning .. SAMTIDIGT (!!!)

Petra hade dock inget och följde då med på Melvins första hockeyträning. Spännande värre :)  Men OJ vad det snöade.




Har nu varit ute och gått med min granne. Var så tungt att jag ångrade mig direkt jag kommit från vår gata. Men det var ju bara att bita i det sura äpplet och fortsätta. Mitt nyttigare liv var åter igång. (tills jag kom hem och såg en chokladboll i en låda... i frysen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0