Helgens nya projekt

Ja på fredagen blev det fix med dörrarna till barnens rum innan Let's dance. Blev så otroligt snyggt när de blev vita och fina. Känns som att rummen blev "klara" när detta blev gjort :)  



Ja sen blev det ju då så...  att jag och Magnus låg där i sängen på Lördagmorgon kl 10.00 och tittade ut över vardagsrummet. Nästan så vi tittade på varandra samtidigt och började skratta. För vi är så otroligt lika just i det fallet att vi alltid vill ha något att pyssla med. Vi blir direkt rastlösa bägge två. Jag trodde jag nästan var själv om att vara så här galet intresserad av att bygga, fixa, måla, tapetsera osv... (detta då innan jag blev sjuk) Men så träffade jag ju Mange som är precis likadan... om inte steget värre ;) Han är som MINST två personer vilket gör att han kan göra allt jag skulle vilja göra nu när jag inte kan med min kropp längre. Jag fixar på med det jag klarar av och hjälper till så gott jag kan med den övriga servicen... typ hämta saker åt han osv. (och självklart bestämma hur allt ska se ut ;)... Kliar galet mycket i fingrarna på mig men det är inte värt det att göra mig dålig. Tack och lov har vi rätt lika smak i allt så vi behöver inte slåss så mycket ;)  

Nåväl.. vi kände att när vi inte hade barnen denna helg och vi var klar med Maja och Moas rum så kanske... ja kanske kommer det att  passa att göra om i vardagsrummet oxå (det sista rummet där nere som inte är omgjort på väldigt länge)... ja det var inte mycket att fundera på, varför ta det lugnt och skjuta upp det vi ville göra IGÅR.. :D  

Vi övertalade varandra med att  "Vi kör snikvarianten och skippar gips (och tänker för första gången testa Easy cover) Kör med så många saker vi bara har kvar från övriga projekt...  Deal ??? Japp! "
 
Detta rum har nog stört Magnus väldigt mycket då det var jag som tapetserat det tidigare och hade så klart inte råd med en massa gips på den tiden utan underarbetet var ju ... ja inte alls så bra som en pedant skulle önska :D 

Vi kastade iaf oss ut i bilen för att åka in på Färg och Tapet. Valde en fondtapet som skulle måsta beställas. (Typsikt!)  Åkte på nästa affär "Färgtema" som är våran favoritaffär. Ja det känns som vi varit där så mycket att man rent kan tro att Magnus är en familjemedlem när man kliver in där bland de som jobbar... hummm...  :) 

Nåväl.. DÄÄÄR hittade jag min tapet...
Molnen skingrade sig, stjärnorna blinkade... jag blev kär direkt !!!!
Kallade dit Magnus och blinkade lite extra med ögonen... seer du inte så fiiin den är... blink blink... den är ju EXAKT den färgen jag förklarat för dig tidigare... tänk vad fin den skulle bli mot det vita...blink blink 
 
Såååå det blev in på Färg och Tapet för att avboka den tidigare. ;)  (Typiskt mig att hastbestämma mig på den första affären)
Nåväl med familjerabatten på färgtema ;) så blev det inte alls farligt dyrt tack och lov.

Vi skyndade oss hem igen och började sätta igång med att rensa vardagsrummet. Jag fick vila lite emellanåt men försökte verkligen kämpa för att vi skulle hinna så mycket som möjligt innan barnen skulle dyka upp dagen efter. 

Blev en paus med lite Melodifestivaltittande från ett ihoppackat vardagsrum innan vi plockade ner TVn.




Känns härligt med vitt, behöver ljus just nu känner jag. Men när väggarna blev så vita ser man som vanligt hur hemskt taket ser ut. Så det blir visst till att måla om det innan fondtapeten ska upp. Jobbigt tycker jag... för jag är ju så sjukt nyfiken på att se hur den blir uppsatt att jag håller på att spricka. Men jag lär få vänta med att se detta då ju jag och barnen åker upp till Malå i några dagar för att ha lite sportlov. 

Barnen var iaf galet uppspelta när de kom och visste vart vi skulle... så packningen tog lite längre tid än beräknat när det skulle spexas runt  :) 


Här är iaf pjäxorna och hjälmarna framtagna :) 


Nej nu är jag HELT slut... ska lägga mig så jag orkar med resan imorgon. 
Glädjen hos barnen över skidresan gör dock att man får en fantastisk energi tillbaka :)

Ska försöka höra av mig från husvagnen! 




   

Kommentarer
Postat av: Cammen

Nu känner jag rent att jag blir besviken! Visst var det bestämt att nästa projekt var på Lodjurs och INGEN annan stans...ni är ju hopplös...;-)Kan tänka mig att det blir superfint som vanligt när ni är i farten!



Kör inte så mkt med mamma och pappa i husvagnen nu så de orkar med när vi rullar in på torsdag. Ni kanske stannar över helgen också...finns det hjärterum så finns det stjärterum!? Hoppas vi hinner ses iaf. Kör försiktigt!

2009-03-01 @ 23:29:06
Postat av: Eva-Lena

Kommer garanterat bli kanon fint i vardagsrummet, väntar med spänning på att få se slut resultatet.

Ha en trevlig resa vännen.

Kram

2009-03-02 @ 08:02:38
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Lian

Är det det där märkliga stället igen? ;-)

2009-03-02 @ 17:03:51
Postat av: Lian

Men ... ni har ju fuskat med undersidorna på dörrarna! Där ska det spacklas, filas o målas också. Eller varför inte en bård? Har du någonsin funderat över det, en bård runt kortsidan på dörren. Var lite sidestream. :-D

2009-03-02 @ 17:07:26
Postat av: Lian

Eller varför inte sätta guldkant på tillvaron, jag menar dörrarna?! Matt guldfärg skulle vara snyggt runt det vita....

2009-03-02 @ 17:11:55
Postat av: Lian

I feel like I'm in a ideashotmood.

Kanske kommer mera. :-)

2009-03-02 @ 17:14:58
Postat av: Helena L

Cammen - Ja hade ni inte slagit rot så nedrasch långt bort så hade nog debbie T och Byggare Bob kunnat hälsa på lite oftare ;)

Nejdå, våra barn är ju lugna som små änglar, så mamma och pappa kommer att ha multienergi för att palla med er i några dagar !



Men 14 personer en hund och en katt känns lite väl många i en husvagn. Men man ska väl inte säga inte ;)



Eva-Lena Ja det känns spännande även för mig :) Han är ju hemma och fortsätter nu så jag längtar som sjutton att se hur det blir ;) Kram







Lian - Märkliga stället ??

Haha.. jo det blev ingen färg under dörrarna, nog för att jag är kort men jag tror inte jag kommer att sakna den randen ;)

Wow vilka tips fröken har idag :) imponerande !!! mera mera !!! :)



2009-03-02 @ 18:35:08
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lian



"HMM...., MÄRKLIGT.



Märkligt ställe.

Märkligt hus.

Märkliga människor.

Märkliga nöjen.

Märklig mat. För att inte säga ren(t) hjärtskärande!

Bara massa märkligt.....



PS. Det där är ju OMELETT, det ser ju vem som helst!" DS.



http://leiford.blogg.se/2009/january/husvagnshelg-i-mala.html



Nu ska jag handla onyttigt, men gott, på Sibyllan. Får se om idéerna poppar upp med Pepsin. Jag brukar ju bli lite konstig under läskens påverkan. :-)

2009-03-02 @ 18:51:08
Postat av: Emma

Oii, jag blir helt trött av att läsa era renovationer hehe ;o) Spar lite av energin till när jag och Pussen har köpt nytt vettja - vi kommer behöva massa hjälp med renovering, det är jag säker på ;o)



kram på dig! Och ha så mysigt i Malå!

2009-03-02 @ 22:41:31
URL: http://frokenkuriosa.blogspot.com
Postat av: Karolina

Ni är juh helt underbart duktiga .... vilken energi!! Vill oXå vara så drivande och fiXandes ... här kommer man nästan bara till tanken .....



Kram

2009-03-04 @ 21:35:38
URL: http://sweetypajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0