En krutgumma & Piteåäventyr

Idag var det K-dag för barnen. Jag steg upp jättetidigt och for på jobbet. Sen hade jag en hel svart sopsäck med pet-flaskor och burkar i bilen som jag skyndade panta. Allt för att det ska kännas bättre innan man ska på en shopping-nöjes-tripp ;) Dagens mål var Piteå med alla fyra kids.

Vi körde först till Repris som ju är en stor second hand affär i Öjebyn. Hittade hur mycket möbler som helst jag ville ha men bilen var ju full av barn så det var bara att glömma. (var nog tur)

Sen drog vi iväg till DollarStore där vi hittade mycket :)
Efter det shoppade vi loss på H&M där alla barn fått presentkort i julklapp.
Alla gick nöjda ifrån affärerna.

Sen blev det mat på Subland. Dock kan ju inte jag äta bröd längre pga svampparasiten så jag såg på när de andra åt. Dock är det ju inte alls samma standard som Subway men det funkade visst ändå :)

Shoppingligan ;)

Moa testar solglasögonen inför sommaren som vi hoppas snart är här ;)


Petra inne och testar kläder på carlings. Jobbigt att vänta för de andra men det är bara att vänja sig. Melvin sa det att det var det jobbigaste. Att måsta vänta på alla syrror som ska prova kläder hela tiden ;)




Sen när vi då skulle fara mot badet så tror ni inte att bilskrället bestämt sig för att strejka !!!
Barnen panikslagna att badet blir inställt och jag fick göra mitt ALLRA bästa för att hålla platsen framför huven tom tills jag hittade en bil som hade startkablar. Vet inte hur många jag frågade och ingen hade startkablar. 
När det sen brummade in en riktig krutgumma. Jag försökte stoppa henne så hon skulle slippa backa ut igen. Tänkte att där var det nog lönlöst att fråga då hon var 70+ nästan 80 typ...  Men när jag förklarade så sa hon bara "Då kör jag närmare, jag har säkert några sånna i bagaget"

Sen kom en söt och hjälpsam stockholmare och hjälpte till... Krutgumman styrde dock upp det hela med att förklara hur han skulle sätta kablarna. "Ena i motorblocket!!!" Killen skrattade och sa att han gjort detta ett antal gånger så han visste.

Observera den söta gumman i bilen :))

Sen förklarade hon att jag MÅSTE byta bil, för hon hade minsann haft en volvo och den hade hon bytt bateri TRE GÅNGER på väldigt kort tid!!! Men sen hade hon haft en NISSAN som hon inte bytt på 18 år !!! :D Ja gu vad vi skrattade åt hennes komiska uttryck trots hennes ålder.

Vi testade flera gånger men inget liv. gav den några minuter och knackade och DÅ starade den till allas lycka!!!  
BYT TILL NISSAN va det sista hon skrek innan hon satt sig i bilen :))
Tackade dom galet många gånger när de och vi skrattandes körde därifrån. 
Mot äventyrsbadet. Fick hålla tummarna att det hunnit ladda tillräckligt och det gjorde det :))


Alla på väg in på äventyrsbadet i Piteå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0