Sjukhuset, AF och FK, undersökningar

Ja jag steg upp rätt tidigt i morse då jag inte kunde somna om. Försökte göra mig lite bättre i kroppen med uppmjukning så jag skulle ta mig till mamma på sjukhuset när ronden gick för att höra vad de sa. 
Mamma hade väl inte sovit så där jättemycket pga smärtan och alla ljud. Sen att hon ju inte ser någon klocka och inte får ha på hennes talande mobiltelefon på lassa gjorde ju henne totalt oviss över vad klockan var.
Hade tydligen trott att det var morgon kl 03.00 så då blir ju natten lite lång kan man ju förstå.

Så jag gick till syncentralen för att få tag i en talande armbandsklocka. Faktiskt himla fin tycker då jag :) 
Tidigare har hon ju haft en sån man lyfter på locket och känner punkterna med fingertopparna.
Men nu är ju det omöjligt då högeramren är inpackad.

Nu väntar de på att få veta i morgon från Umeåläkarna om det blir operation där då brottet satt så högt (intill axeln) och inte var så snyggt som de hade hoppats.
Så det kan bli flytt till Umeå om det blir av.
Jag var där hela förmiddagen innan jag skulle till Mötet med AF och FK.
Sen åkte jag hem och hämtade barnen och vi åkte dit en till sväng så de fick hälsa på mormor och få fråga henne alla frågor.

Vad hon tror så har hon helt enkelt snurrat till sig medans hon knytte av sig skorna och sedan i mörkret trott att hon skulle ta ett steg in i köket, men då hamnade rakt ut i trappen (!!!!) och flyger då rakt ner med huvudet före i den höga trappen. Fyyy..usch.. kan knappt tänka på det. Det hade ju kunnat gå hur illa som helst med nacken osv.




Melvin är ju lite sjukhuskänslig med det gick då bra ändå. Sen skulle vi iväg på Melvins hockeyträning så det blev bara en kortis.

Ja till mötet då. De här tjejerna från AF och FK var faktiskt riktigt mänskliga tack och lov. De informerade mest om hur jag nu skulle bli inskriven där och på detta nya "Kompetenstorget" . Hur lång tid jag har på mig och rätt mycket annat oxå som jag snurrade bort mig i.
Minns inte så mycket vad som sas och de insåg de nog för de sa sen "men det här behöver vi inte prata om nu" men då var ju allt redan sagt.. och jag var lite förvirrad som vanligt efter. 

Det jag tror jag förstod var iaf att de inte skulle lägga sig i HUR jag och Kompetenstorget rehabiliterade mig, bara det gjordes inom denna begränsade tid. Det ska vara en tröskel/stege som jag nu ska hoppa upp på för att göra mer och mer och mer inom denna korta tid.. vilket så klart känns både stressande och skrämmande...
Men det finns ju inget annat att göra så det är bara att kämpa på och försöka iaf.

Har varit mycket nu igen och nu snurrar allt i huvdet och hjärnan slutar lixom att fungera som man vill. Man kan inte komma på vad man ska säga... allt låser sig lixom. Jag visste nyss när det ringde en mamma och ville byta tid med fotbollsskjutsning inte ens vad det var för dag idag... kunde inte huuur mycket jag än försökte komma på vad det var... inte ens om det var helg eller inte... blev bara mer och mer stressad när jag inte kom på ifall det var snart eller länge tills det datum hon ville byta till.. hade vi barnen då.. ja herregud ..jag måste ha låtit som en riktigt förvirrad galenpanna.  

Så nej jag bör nog lägga mig lite och se Famljen Annorlunda och Spårlöst som ju börjar om idag. Cityakuten får bli inspelad... vet bara att jag lär somna innan jag ens lagt mig.

Imorgon måste jag komma ihåg iaf en sak...  att INTE äta frukost (!!!!) Hur jag nu ska komma ihåg det. Jag måste visst fasta fram till min undersökning på lassa kl 10.30 jag blivit kallad på. Det sk. Monica-projektet jag blivit utvald att medverka i. Sen ska jag på stresshanteringen på eftermiddagen. Så däremellan lär jag ju sitta hos mamma.

Det har ringt folk hit hela kvällen och vill höra hur det är med mamma, bla min mysiga farfar Eskil så vi hann prata lite.

Nej nu måste jag ta mina tabletter och gå till sängs för jag pallar inte att stå snart... får se om jag hinner lägga mig under täcket innan jag somnar eller... 

Ha det så bra så länge så ska jag lägga in bilder på tapeten när jag får tid och ork!   


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hej vännen!

Låter som en jobbig dag för dig. Hoppas du får vila dig lite så du orkar med dagen.

Kram på dig

2009-03-10 @ 05:57:51
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Ullis

Hej Helena!

Har ju följt dig ett tag och enligt mig är du/har varit väldigt ubränd när du reagerar så kraftigt på stressade situationer. Jag har själv haft det så där under stor del av mitt liv så ditt sk. "hjärnkaos" du berättar om känns igen. Hoppas AF och Föräkringskassan inte stressar dig mera sjuk.



Ifall du vill prata så maila mig gärna



Mvh

Ullabritt

2009-03-10 @ 08:21:04
Postat av: Helena L

Eva-Lena - Ja det har verkligen varit mycket idag oxå.. skriver mera om det sen :)



Ullis - Jo dom har ju sagt det så jag antar att ni har rätt i detta. Jasi av FK och AF blir man väl alltid stressad ;)



Tack!

2009-03-10 @ 17:41:48
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0