IM MARRIED !! BRÖLLOPSSPECIAL

Så är den stora dagen slut och det gick ÖVER all förväntan. Jag hade aldrig kunnat önska något annat/bättre/mera. Det var helt enkelt PERFEKT från sekunden jag vaknade tills jag somnade !!! Efter en veckas regn så vaknar man av strålande sol (!!!) Vår toastmadame Ingela och Värdparet Cammen (Syrran) och Erik hade arrangerat hela dagen HELT fantastiskt bra :)

På VF kunde man idag läsa (i Godmorgon) denna artikel skriven av Camilla Stenlund Läs här!  Så gulligt skrivet såå :)


Petra följde iaf med mig till frisören och fotade runt lite undertiden hon väntade. Senare kom även de andra flickorna.

Jag hade valt en lite tuffare frisyr med lite raka platta långa tåtar som senare skulle läggas framåt. Ville ändå ha lite "bröllopskänsla" med lite bågar upptills :)




Sen bar det iväg till fotografen Ricke Johansson som är en underbart duktig fotograf från Norsjö. http://www.ricke.nu/
Ni ska få se lite smakprov snart!

Efter det kom de övriga barnen och vi fotade allihop innan det bar av till kyrkan. Magnus var väl inte ALLS nervös... humm...




Sen blev vi utkallade att stå bakom dörrarna. Klockorna började ringa och plötsligt stod vi där med den långa gången framför oss.

Här kommer några få bilder från kyrkan... kommer mera senare!





Allt gick så otroligt bra. Det hände några roliga saker under tiden vilket verkligen höjde hela vigseln. Ni vet sånt man kommer att minnas med ett stort leende under hela ens liv när man tänker tillbaka på denna dag.
Det första var när Melvin som var så rädd att missa lämna fram ringen då äntligen skulle göra det. Då står han och tittar ut över alla gästerna. Prästen som då skulle göra ett tecken hade så klart inte en chans att nå honom. Jag försöker viska lite åt honom men trots att han hade hörisarna på så hade han inte en tanke på att titta framåt igen. Petra stöter då i Moa, som stöter i Maja, som då knuffar till Melvin lite försiktigt och han hajjar till och går stolt fram till prällen med ringen :D . Hur sött som helst !

Sen börjar barnen prata lite så iaf jag hör det medans prästen läser och jag hör då Moa säga "alltså ska han aldrig sluta prata. :D ...

Det nästa är då att PRÄSTEN helt plötsligt MISSAR att säga Magnus riktiga namn utan bara hans mellannamn. När Mangus då ska säga efter honom gör han i sin koncentration att säga efter honom SAMMA SAK och utelämnar namnet MAGNUS (!!!)
Jag får då PANIK och tänker i mitt stilla sinne att denna vigsel kommer ju för sjutton inte att gillas om jag inte sagt ja till rätt person så jag avbryter då honom med ett  
" eeeh Magnus"
 "va ?"
 "Du heter ju Magnus" viskar jag och fnissar till.
Han inser vad han sagt och börjar om och tror då att det är HAN som missat detta. Menar han härmade ju bara prällen. :D
Hur som helst så skrattade jag till och blev förskräkt att jag kanske kommer att få ett sånt där hysteriskt fnissanfall när det skulle bli min tur... Skärp dig skärp dig nu tänkte jag. Det hela gick iaf hur bra som helst .och jag kommer alltid att minnas detta som en härlig grej vilket även Magnus snart säkert gör :D
Magnus första kommentar sen var "Asså Prällen jäckade mig, vilken kille" :D 



Barnen var  helt fantastiska !! och tjejen som sjöng (Camilla) var otrooligt duktig! En av de självklara låtarna vi valt till vår bröllopslåt var "Visst finns mirakel".  


Sen blev det riskastning och bilen rullade in. Nicke körde, med Magnus och jag vid sin sida där fram, och vi hade en tokrolig färd mot Nyhamnsgården. Efter en liten stund ringde syrran och sa att vi var lite för tidiga då alla inte hunnit gå tipsrundan klart, så vi stannade vid vägen och jag och chaffisen Nicke klev ut för att lufta oss då 50-tals bilen inte hade direkt någon AC. När vi stod där kom våran tokcoola cateringfirma Tyske kocken körandes och pallnitade mitt på vägen då han såg att vi stod där ute. Han frågade då när han såg att det inte var brudgummen som var ute med mig om bröllopet fortfarande var på gång ännu eller om vi hade ändrat oss (Typ Runaway bride) och det inte löntes att han skulle komma med maten. HAHA... hur kul var inte det :D Killen har humor till tusen.

Här ser ni den coola gangsterbilen :) Hur läcker (och låg) som helst !! I klass med en väghyvel då den skrapade i vart enda gupp i vägen. (Har ni för liten skärm kan bilderna bli lite förkrympta dock)



undra varför tyske kocken stannade...


Sen bar det av till festlokalen iaf.. men mer om det får ni veta i nästa inlägg.. nu är klockan för mycket och jag borde sova för länge sen. 

Vill iaf bara tacka alla som var med på denna dag och förgyllde den med er närvaro eller hälsning!

 
 





 

Kommentarer
Postat av: Mia

Awww, så underbart vackert! tårögd

2009-07-13 @ 09:53:30
URL: http://skarpdig.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Vilket vackert brudpar!!

Lycka till!!



Kram Nicke

2009-07-13 @ 11:36:53
Postat av: Johan

Det såg underbart ut! Jättefina bilder! Grattis ännu en gång! :)

2009-07-13 @ 12:47:52
URL: http://fotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0