SyskonMode

Hittade igen lite gamla kort här i datorn jag visade i min tidigare blogg.
Vilka KORT alltså..eller snarare..VILKA KLÄDER!
Man kan då inte undgå att det var ett visst sorts syskonmode hos familjen Andersson.

Mamma har berättat att det alltid skulle vara lika. Inget ärvdes utan allt köptes nytt och ....lika...




Någon som minns detta fenomen ? Eller var jag och syrran de enda som hade det så här ???   
(Tack och lov att vi fick en bror sen så vi kunde bryta mönstret) 

Om man tänker på barnen nuförtiden så tror jag de skulle bli fullkomligt GALNA om det blev köpt likadana och samma färg hela tiden (över en viss ålder iaf). Skulle man ens komma på tanken att köpa exakt likdana tröjor nu? (Eller är det jag som är skadad av detta sedan man inte fick ha en egen stil ;)  

Självklart okej med någon söt liten klänning som är lika... men ALLT !!!??
  
Vad säger ni?  

Kommentarer
Postat av: Lian

Mhmh. näe inte en chans! Läskligt med sånt där.

2008-11-04 @ 00:52:54
Postat av: Lian

Va?!! Har jag skrivit det där???

Nej, jag låg i sängen då.



Håller du på med förfalskning tjejen? haha

2008-11-04 @ 16:42:17
Postat av: Mallan

Ha haa!! Jag DÖR! Vilka fantastiska bilder!! Det där fenomenet hade jag glömt bort.. :)

2008-11-04 @ 16:50:15
Postat av: Helena L

haha Lian !!!

Du kanske borde hålla reda på vad du gör om nätterna i sånna fall ;) Eller har du någon hustomte som smyger runt din dator kanske ? :D

2008-11-04 @ 17:07:07
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Helena L

Malin:

Haha.. ja visst är det helt galet(nästan på gränsen till tokläckert) !!!



Någon ni Lundbergare körde med oxå eller ?

2008-11-04 @ 17:08:50
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Mariana

Ha ha, superhärliga bilder. Jag tror knappt jag har några färgbilder från när jag var liten. Måste kolla med mina föräldrar. Grymt snyggt!!!

2008-11-04 @ 20:39:14
URL: http://dompen.blogspot.com
Postat av: Cammen (Syrran)

Jag måste faktiskt säga att jag tycker det är fränt! Helst med tanke på att vi ser så olika ut, du långt och lite mörkare hår och jag korthårig och tokblond. Själv hade jag inte valt att ha lika kläder på mina barn jämnt som vi hade, men någon gång tycker jag bara är kul!



Har inte tänkt på hur lik jag och Olle är heller förrän jag såg dessa bilder nu, kul! :)

2008-11-04 @ 22:44:58
Postat av: Helena L

Mariana: Haha.. Ja det fanns då uppenbarligen färg på vår tid så hem och leta ;)



Cammen: Ja nog är det lite häftigt allt(när man fått lite distans ;)

Speciellt när vi ju har kvar några av dessa byxor och klänningar. (dock tyvärr inte de snygga slalomdressarna)



Jag hittade även de stickade gula utsvängda hängselbyxorna (med bruna virkade blomknappar) jag sett på ett kort. DE går inte att hitta på H&M kan jag lova. Något hippa !!! ;)



Säg nu inte att du tänkt återuppliva detta fenomen på Olle och Alva bara för att du plötsligt ser hur lik du och Olle är som små? Kanske inte skulle ha sagt att vissa kläder finns kvar :-/



Malin Hanna Ingo visst hjälper ni mig att hålla koll på detta ???



2008-11-04 @ 23:58:47
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0