Norrbyskär del 2

Norrbyskär del 1

Lägger ut mera bilder imorrn från trippen :)

Färja mot Norrbyskär

På morgonen efter en god hotellfrukost åkte vi iväg mot Norrbyskär. Färjan skulle ta oss över den lilla biten till den idylliska ön. Vädret sprack dessutom upp och det kunde knappast ha varit bättre väder för denna dagstripp :)

Så var vi framme på Norrbyskär :)

Magnus shoppar, hotellnatt i umeå

Vi har länge planerat en resa till Norrbyskär med svärmor och hennes man. Den första dagen tog vi som en shoppingdag i umeå med hotellnatt på Clarion Collection Uman inne i umeå umeå. Mycket prisvärt, centralt och fint hotell !!

Magnus med alla hans kassar. Otroligt roligt att han shoppade loss i umeå. Blev ett par DieselJeans, 6 T-shirts, 1 tunn långärmad och en tjocktröja. Mycket fina!!!

Jag och Mange i våra nya kläder innan vi skulle ut på middagen.

Mange, hans mamma Silva och Stephan då vi skulle söka efter restaurangbåten.

som vi brukar säga.. mange är alltid pretty in pink!!! så sant så sant :)

HUNGRIG magnus :) Trots att vi ätit en riktigt god gratis buffè på hotellet innan vi gick på matjakt :)

Efter att ha gått i fel riktigt hittade vi tillslut den mysiga restaurangbåten.

Silva och Stephan

Jag tog lax.. och de andra tog entrecote

Fotografering i inka-tunika

Blev så glad då jag hittade en lika "tunika" som jag hade när jag var typ 3 år.. nu i stor modell :) Tror jag har kvar den lilla oxå någerst.. Jag och petra for ut och fotade i den :)

Klara färdiga gå!

Tur barnen är duktiga på att aktivera sig :) Melvin, Moa och Maja hade ordnat en hinderbana på gården :)

Middag med fina vänner i uthuset

Klänning

Hittade så söt klänning jag inte kunde låta bli :) Lite virkad spets och blåblommigt.

Sundsvall dag 3 Hemfärd

Upp till sista hotellfrukosten. Träffade på en arbetskamrat i restaurangen :) Tror både jag och hon blev lika chockade bägge två :) Sen packade vi ihop oss och körde ut mot birsta igen. Blev inte så mycket köpt denna dag utan vi var nog lite panka allihopa :) Blev en sväng först till Coop då melvin redan innan sparat till en ny resväska han sett och bara ville ha. Sen åkte vi till dollarstore för att göra lite "kloka" inköp. Tvättmedel, matlådor, shampo, balsam, .. festisar till barnen, (2kr/st)  Loka (10kr/st) och sen det ni såg i tidigare inlägg (krukor/skålar) osv... Sen körde vi vidare och stannade i Övik för lite mat på burger king.

Vi var hemma fem minuter innan magnus var hemma från sin resa :) Ganska vältajmat kan man säga då vi åkte från två rakt motsatta håll :) De hade haft jättefint väder och hade fiskat, byggt, ätit väldigt gott och haft det riktigt trevligt i fjällstugan.

Sen återstod bara uppackningen av alla saker :)

Sundsvall dag 2

Vi ställde väckaren och gick ner och åt frukost. Mycket god !! Sen sprang jag och Melvin iväg på en morgonshopping för att hitta en bikiniunderdel åt mig. Hade nämligen köpt en rea-BH dagen innan. Nåväl.. det slutade med att melvin hittade en superfin kepa (ÄNTLIGEN en ny) som passade honom :) Jag hittade ingen underdel men dock en rea-BH till som var svart och därmed gick att ha till en annan underdel jag redan hade. Billigt och bra :) Sen bar det av till Himla-badet som är ett nytt Äventyrsbad i sundsvall. Lite typ som piteå med några andra sorts rutschbanor. Samt sveriges första surf-station inomhus. Men eftersom inte Melvin ville så ides inte petra prova heller. Mitt i fikat tittade folk ut på en gräsplätt. Där ute stod en man i bara handduk och gjorde typ yoga-övningar. Gång på gång tappade han handduken och stod där NÄCK !!! Familjerna inne i kafeterian antingen fnissade eller blev ivägskickade ut till poolen igen :)) Lite skräckblandad njutning till kaffepaus för mig. (Kaffet var njutningen om man säger så!!! Var ingen hunk direkt utan en äldre man ;)
Kul var även att när jag satt i varmvattenigloon så började jag prata med en kvinna som tyckte jag hade såå fin bikinitopp :) (ni vet den nyköpta billiga) Var även många jag kände från skellefteå där.

Efter badet åkte vi in mot stan igen och shoppade på de affärerna de hade. Petra blev överlycklig då hon såg att de hade New yorker. Även jag hittade mycket där och Melvin köpte några coola glasögon.

En byxdress jag bara älskade !!!                                 Melvins nya kepa och glasisar :)
sen köpte jag en till som var svart på rean.

Sen här är ett axplock på några andra kläder jag köpte billigt. En peak-tröja. En desingjacka. Ett par svarta lee-jeans. Är rejält nöjd över clogsen/träskorna (MOHEDA) jag sååå länge tänkt köpa. Dock är de ju inte så billiga så jag har suttit på tradera och kollat in dom. Tror ni inte att när jag kommer in på en sec.affär som är mitt i stan så finns det ett par HELT oanvända i MIN storlek !!! hur stora är oddsen :) Köpte dom direkt så klart för hur billigt som helst ;)

Här är Melvins alla fynd ;)
Petras hann jag inte ta på. Men hon kanske lägger ut på sin blogg senare!

sen hittade jag en rejält fin affär med massor av lantliga, shabby chic grejor. Hela affären var helt magisk och när man gick en trappa ner var det flera rum som var möblerade hur härligt som helst. Kolla in hennes hemsida så förstår ni.

Köpte en mjölkkanna, lite ljus och dekorationsrosor, man hade kunnat shoppa för hur mycket som helst om jag bara haft pengar :)

dessa söta efterrättskålar hittade jag faktiskt på dollarstore :) Köpte 8st i denna färg. (fanns även i mörkgrått och creambeige)

Sen även tre av dessa söta krukor jag ska ha i uthusen :)

På kvällen gick vi ut och fotograferade, då hade det iaf blivit lite uppehåll.
Bilder på oss kommer senare när vi gjort dom klara :)

Petra i sundsvall

IKEA, Birsta och hotellet

Framme vid IKEA !!! Köpte lite handdukar (Petrolfärgade och ljusrosa), värmeljus så klart ;), några ljushållare till utebordet. En ny kudde och petra köpte ett påslakan.. sen tror jag inte det blev så mycket mera därifrån.

Sedan drog vi till Birsta-gallerian. Mat på McD. Hade nästan tänkt köpa detta örngott till petra. Väldigt passande ;)

Tog ett tag innan vi hittade hotellet. Jag brukar ha lätt att lokalisera mig om jag varit på stället tidigare. Men i Sundsvall har man ju inte varit alltför många gånger. Därför var det tur att petra satt med telefon och gps-körde mig rätt :)

Mycket stilirent rum. Melvin tyckte det var riktigt nice ;)

Dock var vi väl ganska säkra på att magnus hade tyckt att toan var i det trångaste laget..haha ;)

I relaxen hittade de var sin massagestol. Jo jag testade oxå och jag lovar att det var riktigt skönt för min kropp som hade rejäl träningsverk efter renoveringen :))

Mot sundsvall

Kl 08 smög vi iväg från syrran i umeå. Regnade som vanligt men hellre att vi hade regn än magnus som var på fiske/bygg resa och skulle vara ute mycket. Högakustenbron är alltid vacker och mäktig.

Renovering hos syrran

Fick en riktigt intressant deal av min höggravida syrra, att om jag skulle komma och renovera hennes son olles rum så skulle hon pejja hotell i sundsvall åt jag, melle och petra som var så sugen på att åka ner och shoppa :)) Klart Hellan gick med på det nu när jag blivit bättre. Älskar ju att renovera (inte bara mange alltså ;) och så gillar jag ju utmanigar. Tur inte rummet var är så värst stort då vi kom på måndagmorgon och vi skulle iväg tidigt nästa morgon. Det skulle målas tak, väggar och tapetseras en fondvägg och sen lägga golv som köptes in samma morgon.

Så här såg det ut under dagen :)

Den tidigare gråblå tapeten med den hemska bården som först fick slipas och spacklas bort.
Faktiskt skitnöjd över att den inte syntes sen :))
Sen var den gamla tapeten riktigt skadad på vissa ställen så det fick oxå fixas innan det skulle målas och tapetseras.

Här är taket och väggarna målade vita. Den randiga tapeten är uppsatt.

sen var det dags för golvet. Vi valde att lägga golvet i samma riktning som hallen utanför.
Annars ska man ju lägga i samma riktning som fönstret. Men efter en himla massa tester så kändes denna väg bäst då rummet dessutom kändes större då.

Listat och klart !!! :)

Blev ett helt annat rum. Nu ska det bara köpas ny säng osv.. Olle verkade oxå helnöjd ;)

Som vanligt så hade jag inte tid att täcka mig själv med skydds-saker när det ska gå fort.
Arbetsbyxor fick räcka. Så här såg hår och fötter ut när allt var klart ;))

Blev gammal fort..riktigt gråhårig ;)

Var REJÄLT slut och klockan blev ju rätt sent. Se det blev in i duschen och sen isäng så vi skulle orka upp tidigt för att fortsätta färden mot sundsvall. Väckarklockan ställdes på 7.15

Kompishelg :)

I helgen hade barnen besök av två kompisar från fre-sön. Så vi var en riktigt stor skara på 8 pers :) de 5 yngre barnen hade superkul ihop :)

På väg till kiosken för att köpa den berömda stora glassen :)

Ena middagen.. den andra blev det tacos.

På lördagen bar det av till det roliga och spännande boda borg :)

Spännande då det var första gången för kompisarna :)

På kvällarna var det soffhäng i spelkällarn med film :)