Renovering hos syrran

Fick en riktigt intressant deal av min höggravida syrra, att om jag skulle komma och renovera hennes son olles rum så skulle hon pejja hotell i sundsvall åt jag, melle och petra som var så sugen på att åka ner och shoppa :)) Klart Hellan gick med på det nu när jag blivit bättre. Älskar ju att renovera (inte bara mange alltså ;) och så gillar jag ju utmanigar. Tur inte rummet var är så värst stort då vi kom på måndagmorgon och vi skulle iväg tidigt nästa morgon. Det skulle målas tak, väggar och tapetseras en fondvägg och sen lägga golv som köptes in samma morgon.

Så här såg det ut under dagen :)

Den tidigare gråblå tapeten med den hemska bården som först fick slipas och spacklas bort.
Faktiskt skitnöjd över att den inte syntes sen :))
Sen var den gamla tapeten riktigt skadad på vissa ställen så det fick oxå fixas innan det skulle målas och tapetseras.





Här är taket och väggarna målade vita. Den randiga tapeten är uppsatt.



sen var det dags för golvet. Vi valde att lägga golvet i samma riktning som hallen utanför.
Annars ska man ju lägga i samma riktning som fönstret. Men efter en himla massa tester så kändes denna väg bäst då rummet dessutom kändes större då.
 

Listat och klart !!! :)

Blev ett helt annat rum. Nu ska det bara köpas ny säng osv.. Olle verkade oxå helnöjd ;)

Som vanligt så hade jag inte tid att täcka mig själv med skydds-saker när det ska gå fort.
Arbetsbyxor fick räcka. Så här såg hår och fötter ut när allt var klart ;))


Blev gammal fort..riktigt gråhårig ;)

Var REJÄLT slut och klockan blev ju rätt sent. Se det blev in i duschen och sen isäng så vi skulle orka upp tidigt för att fortsätta färden mot sundsvall. Väckarklockan ställdes på 7.15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0