Teckenspråks-introduktion

Idag var det första dagen på min teckenspråksintroduktionhörselhabiliteringen.

Melvin har ju som ni vet supercoola hörisar och hör rätt bra med dom. Men ibland så skulle det verkligen underlätta att kunna stödteckna.

 

Så idag gick vi igenom drygt 90 tecken faktiskt. Det hade aldrig gått om det varit för ett halvår sedan då hjärnan inte fungerade som den skulle. Men nu mindes jag i stort sätt alla när de 2 timmarna hade gått. Väldigt nöjd över mig själv ;) Nu gäller det bara att underhålla detta så jag inte glömmer till nästa gång.

Är ju inte helt lätt då ett tecken kan betyda flera saker, och en sak kan ha flera olika tecken...haha..men det ska nog gå bra hoppas jag :)  

När dessa introduktionsträffar har tagit slut är det dags för en 2 veckors heltidskurs där det blir mera ingående. Känns hur spännande och roligt som helst !!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0