Påsklovet fortsätter

Ja som sagt så har jag haft lite mycket även i veckan då jag stiger upp kl 5 och åker iväg på jobbet för att kunna komma hem till kidsen så tidigt som möjligt.

Dock har de varit lite krassliga i halsen (mest moa som gett sig själv talförbud) så vi har inte kunnat göra så mycket men jag tror de tycker det är rätt mysigt att bara softa oxå ;) lååånga sovmornar.. Sett på Berts alla olika betraktelser...  och sen har vi hittat på olika saker de kan pyssla med om de får lust innan jag kommer hem.

Idag var det teckenspråksdagen, då de klippte ut och gjorde teckenspråksmemory som jag fått med mig från teckenspråkskursen. De tyckte detta var väldigt intressant, och barn är ju verkligen snabblärda :)
Igår var det ju första finalmatchen för SAIK. (väljer att inte nämna något om själva matchen dock ;)  Maja var med kompisar men Moa ville vara med i soffklacken. Melvin lånade ut sin finaste hockeytröja med alla autografer till moa bara hon looovade att vara aktiv i ramsorna och sen hoppa i soffan (!!??) vid mål ... humm... bra försök där ;)


Fick även besök av min bror Ola och hans familj.
Fick detta superfina hjärta av Hilda som hon gjort på dagis.
Var visst gjord till Helena så man blir ju rent rörd :)


På lördag morgon så drog jag och mange till luleå :) Då det blev match skulle tiden bli väldigt knapp innan han skulle tillbaka och jobba där.

Vi behövde verkligen bildelar då den inte gick igenom besiktningen, sen ville jag så klart hinna shoppa lite på storheden när man lix var där.
Efter en halvtimme hade mange köpt saker för 2.700:- dyrt med bil. Jag hittade lite smått och gott oxå så efter 1,5 timmar så var vi på väg hem igen ..samma ryck ;) Mange kläckte dessutom den brillianta idén att vi kan ju käka lunch INNAN de öppnar så tjänar vi tid !!! så klok man man har ;)
Sen hade vi finbesök av Jörgen Selin på Lördagskvällen :)
Jag hade tagit lite vin innan mange kom hem från hockeyn i lördags så jag hann bli lite partysugen ;)
Tillslut så drog vi tre ut på lite olika ställen..alltid kul med spontana utflykter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0