Gardiner

                                        VARDAGSRUMMET

Har satt upp mina nya gardiner i vardagsrummet. Blev himla fint med den sandglans-
guldiga färgen med lyxigt svarta sammetrankor mot den petrolfärgade fondtapeten.
Har ju velat byta soffor ett tag men de är så förbaskat sköna. Så jag har tänkt om och
försökte istället få in färgerna mera med de sandfärgade möblerna blev det inte alls
så dumt känner jag.  

Blir himla fint mot Ek dessutom, så jag har försökt få in lite mera av detta för att få in
lite värme när vi närmar oss vintern och inte bara ha vitt, vitt och vitt.
Magnus har ju byggt hyllan under tavlan med snygga ekramsdörrar.
 
Kändes även helt rätt att byta bort kappor och smala panellängder mot lite mera
ombonat tyg. Har bytt i sovrummet och i Petras rum oxå.

Nu saknas bara rumsgolvet, men det får vänta ett liiitet tag till då vattnet och elen ska 
dras om där. 






Gillar verkligen dessa tapeter som i vissa sken inte visar nästan något mönster utan
bara några mörka stammar. (dvs väldigt diskret och inte gillrig alls) 
Men i vissa sken har glansiga stammar som nästan blir 3D.
(Ni ser här när jag slår en blixt mot hur det blir på vissa träd)


**************************************************************************

                                                      KÖKET

De gardiner jag hade i vardagsrummet i fjol satt jag in i köket. Tjocka Hemtex-längder
med skinn och öljetter. 
Jag tycker de passar himla bra mot stolarna och bordet. Bra att kunna variera i olika
rum och inte köpa nytt hela tiden. (även om det är mera roligt men ;)
I det tredje fönstret sydde jag en enkel kappa i grått från ett tyg jag hittat på en second-
hand butik. (bild kommer senare på resten av köket)




Lite myspys i höstmörkret :)




Kommentarer
Postat av: Cammen

Känns som att Familjen på Lodjurs skulle behöva ett besök av Debbie Travis snart!!



Va fint du gjort!

2009-10-18 @ 23:17:39
Postat av: Jenny

Såååå himla fint och mysigt!!!! Avundsjuk som vanligt är jag ju... Jag hoppas på lite av din inredningsenergi... jag vet inte vaaar jag ska hitta den...

2009-10-19 @ 10:51:58
Postat av: Helena L

Cammen - Ja det var helt klart länge sen hon var på besök hos er ;)



Jenny - Taack snälla du!! Men du har ju så sjukt mysigt redan!! Ta det lugnt och vila istället så kommer energin snart tillbaka ska du se :)

2009-10-19 @ 13:52:21
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cool tapet! vart har du köpt den?

2009-10-19 @ 14:55:00
Postat av: Malin

Superfint!!

Nu vart jag helt sugen på lite makeover här hemma:D

2009-10-19 @ 15:23:32
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Johan

Jisses så snyggt ni får det där hemma. Riktigt bra jobbat!!! :)

2009-10-19 @ 20:30:22
URL: http://fotografier.se
Postat av: Helena L

:) tapeten är köpt på Färgtema här i Skellefteå men finns säkert på många ställen :)



Malin - Tack ! :) Ja jag fick ju samma känsla när jag var in till er sist!

Kul att se hur det ser ut hon andra, men då vill man fort hem och göra om hos sig själv :D



Johan - Åh tack snälla!! :)

Hoppas ni hittar ett hus snart så man får följa erat fix oxå ;)

2009-10-19 @ 21:54:54
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Inger

Men så fina gardiner i vardagsrummet, jag har likadana ;)

När ska vi ses igen vännen, nu var det länge sen sist igen :)

Kramar till dig

2009-10-28 @ 10:15:24
Postat av: melvin

jätte snygga bilder mamma

2009-11-03 @ 15:24:11
URL: http://melving.blogg.se/
Postat av: Pelle

Jag hittar mycket inpiration av din blogg. Själva står vi med ett hus som skall helrenoveras. Men till min fråga: Vad är det för märke på tapeten med alla träden ( som går i blå/grönt)? Är det midbec? Ha en trevlig helg

2013-05-18 @ 08:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0