Världens bästa film ?
Är ofta filmsugen numera. (Även om jag ofta somnar i soffan och måste se om slutet senare)
Har funderat om jag missat någon mästerlig film man bara borde sett eller rent glömt bort för den inte gjordes detta årtionde.
Snälla säg eran favorit så kanske jag får lite uppslag!
Greas
Dirty Dancing
Seven
Twilight
Här kommer några av mina absoluta favoriter.
Kram
Kill Bill 1 & 2
P.S. I Love You
Trollkarlen från Oz (definitivt inte gjorde detta årtionde, tror att det var 1939, men så underbar)
The Grinch (måste ses innan jul varje år)
Det är mina favoriter!
Jag har inte sett den än, men jag har hört att "Australia" med Nicole Kidman ska vara alldelens underbar:)
Åh tack för tipsen!
Tror jag har sett alla utom Kill Bill faktiskt :)
Hittade just en film jag missat.
Factory Girl
Filmen om Andy Warhol och Edie Sedgwick (från 2006)
Med bla Sienna Miller
Har snart sett klart hela filmen. Har ni sett den ?
Ge gärna fler förslag !
Jag har även missat Breakfast at Tiffany's som verkar vara en klassiker. Bra ?
Hej! Har du sett The notebook? En underbar film enligt mig. En nyare film är Dumpad som jag också gillade.
Jo jag har sett The notebook och den var ju otroligt bra film !!! :) Den gillar jag massor!
Men filmen Dumpad har jag nog faktiskt missat. Supertack för tipset! Den verkar riktigt bra den oxå! Kul! :)
The notebook
P.S I love You
A walk to remember
Twilight
titanic
Moulin Rouge
Ja, A walk to remember är ju himla bra men sorglig till tusen. Den måste jag nog se om igen :)
Titanic har jag dock sett så många gånger att jag inte behöver se den mera :D
P.S I Love you är ju en gammal klassiker oxå ja :)
Efter att i helgen sett musikalen LIVE på Chinateatern i Stockholm blev jag påmind om den: Musikalfilmen HAIRSPRAY med bl a John Travolta! En äkta Må-bra-film! Rekommenderas! :-)
Pearl Harbor
Factory Girl
Stolthet och fördom
Domino !
// Anna
Glömde ju Amelie från montmartre! Man blir så jäkla glad av den! :)))
"My best friends girl" kom jag på nu.
Rolig kärlekskomedi:)
Mina absoluta favoritfilmer är "Sagan om Ringen"-trilogin, den förlängda versionen. Sedan är "Titanic" väldigt bra också.
Pinglan - Jag har bara börjat se Hairspray sen kom något annat ivägen, måste kanske ge den en till chans då jag kom som av mig:)
Anna - åååh du gillar oxå Amelie! :) Den är verkligen speciell men har sjukt härligt fotografi och färg i sig!
Stolthet och fördom är oxå en bra film håller jag med!
Malin - Ååh, men du så bra att jag fick ett till tips jag inte sett :)
Helena - Ja jag brukar inte gilla "Fantasy" filmer men dessa är faktiskt riktigt bra håller jag med :)
Can't by me love
Love Actually
The Holiday
Curly Sue
You've got mail
ps fin blogg
Jag säger bara
When a Man Loves a Woman
Riktig snyftare men den är en favorit, med Andy Garcia & Meg Ryan. Måste ses!
Kram, kram
/Jenny
Min absoluta favoritfilm är Gilbert Grape.
Men jag anar att du har sett den också! =)
Förresten, den HÄR filmen MÅSTE du bara se Helena!
http://www.tackfilm.se/?id=1259166410812RA38&q=low
Hahahahahaha... JAG DÖÖÖR :D ... barnen förstod så klart att det var verklighet ;D
Som du vet Hellan så ÄLSKAR jag ju film...och ser mycket av den vaan ;)
Favoriter:
Day after tommorrow
Brokeback mountain (allt med Heath ;))
The ugly truth
27 dresses
The holiday
The breakfast club
dessutom måste du ju följa serien True Blood om du inte redan ser den!!!!!
Kramiz
Ja jag har som undrat vart dina tips har hållit hus :D Vet ju att du är en filmmännisch av dess like ;)
Tack för tipsen.
Ja brokeback mountain är UNDERBAR !!!
Sen Holiday (allt med jude är jude law är ju okej ;)
The ugly truth är ju tokhärlig oxå, blev lite tokigt när jag såg på greys sen bara, (var inne i filmen ännu :D
True Blood har jag faktiskt inte följt med ALLS. Har jag missat något säger du ?