Vaccinering och New Moon

Var mina timmar på jobbet idag innan jag åkte hem för att skjutsa Melvin på hockeyträningen.
Han har ju fått "rätt färger" nu på sin utrustning så han är så stolt :)
De röda BSK-färgerna är nu utbytta till Clemens-blått.

Sen var det ilfart hem för att hämta de andra barnen.
Det var nämligen dags för vaccinering.
Jag har velat och velat om hur man ska eller inte ska...ena dagen -Nej...andra dagen -JaJo, Kanske...  men eftersom både Melvin och Petra har sagt:
-"Mamma visst kan vi få ta sprutan!?", så känns det lite som man inte vågar göra annat.
 
Med rådfrågning med Maja och Moas mamma Malin så bestämde vi att jag skulle ta med även tjejerna nu och hon kunde åka med deras lillebror William senare.  
Så då åkte jag, Petra, Melvin, Maja och Moa till lasarettet för att stå i denna kö.
För det var alltså kö för att få ta en kölapp :)
Dock gick det väääldigt fort när man lix kom in på stället. 

Allt gick iaf mycket bra och de var alla jätteduktiga utan några som helst tårar.
Nu återstår väl bara att se om det blir några biverkningar med ont i armar eller feber osv... 
Maja hade lite ont men det har tydligen redan gått över.


Melvin Maja och Moa stolta över sina plåster


Petras kompis Thyra
 höll en plats på bion med hennes mamma Karina för att se filmen New Moon. Jag trodde aldrig vi skulle hinna men vi kom ut från lassa 18.03 och körde racer mot bion som började 18.15. Hon hann :) 


Hur gör ni med vaccineringen ?  


  


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas dom inte blir sjuka nu dom små liven!

Bara å hålla tummarna.

Vi syns på torsdag:D

2009-11-24 @ 10:29:24
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Alla hade lite ont i armen men inget annat än så länge! peppar peppar :)



Japp vi syns på Tors!! :D

2009-11-24 @ 13:31:28
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag och sambon har valt att inte vaccinera oss, men dottern erbjöds vaccin genom skolan och bestämde själv att hon ville ta sprutan. Det är 1,5 vecka sedan nu. Hon hade ont i armen och fick lite yrsel, det var de biverkningar hon fick, men de gick över på ett par-tre dagar.

2009-11-24 @ 21:55:57
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0