Kontrakt påskrivet! Maten testad

I morse skjutsade jag iväg flickorna till deras skola och sa hej då till Melle och Petra som ju cyklar med de andra på gatan.
När jag kom hem så la jag mig i soffan för att försöka sova igen lite av den sömn jag missat under natten pga värken i armarna och speciellt armbågarna. Ställde väckarn på 10.00 men kände ändå att jag borde då höra med kursledaren så jag inte missuppfattat att vi bytt schema utan börjar kl 13.00.

SÅ KLART får jag tillbaka: "Hehe.. jo vi börjar kl 9 idag så jag antar att du blir sen" 

PANIIIIK!!! Jag som lovat mig själv att försöka cykla de gånger det går, fick då kasta i mig piller sen kasta mig ut på cykeln när kl var 09.38. Som tur är så börjar vi sällan direkt utan de flesta är ju skröppliga och trögstartade så jag hann i tid tack och lov. (brukar ju sällan vara sen.. hellre för tidig) så jag har ju inte direkt lite värk nu men...  


Sen blev det en glass på Aina's med två av deltagarna för att fortsätta disskutera dagens lektioner.


När jag kom hem åkte jag en sväng till Kickis Nagelmakeri och pratade. Hon är ju bara helt superhärlig!! och så fantastiskt duktig på att göra snygga naglar. Ska ju göra mina bröllopsnaglar där till min lycka :)  


Direkt där efter hämtade jag Melvins efterlängtade vibrerande väckarklocka

"Shake Awake"
 

som han nu ska lägga under kudden och lättare vakna (jättefiffig)
 



Kl 17.00 var det dags att träffa kocken (Den tyske ;) för att provsmaka bröllopsmenyn. Svärmor följde med oss tack och lov. Man glömmer så lätt vad man ska fråga om osv. Mycket gott!! 


Petra var hemma med de andra barnen och skickade då iväg Melle på träningen. Hon är ju så otroligt duktig på detta och alla barnen har riktigt roligt och lyssnar till fullo vad hon säger. En riktig guldsyrra ;) 

Sen bar det av till Klippan (Fritidsgården) där det var dags för föräldramöte samt att skriva på kontraktet för en tobaksfri duo. (barnen får då rabatter på olika saker så länge de inte bryter kontraktet) Känns störtskönt att man inte dragit på sig någon dum vana en sån här gång ;) känns riktigt skönt att man är rökallergiker faktiskt :)



Jag är HELT slut nu men i det närmaste övertrött så jag blivit pigg i huvudet... haha... 
Men bara MÅSTE se Brothers & sisters innan jag kastar mig i säng. 

I morgon är en annan dag


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken söt dotter du har =O)



Jag visste inte att det fanns sådana väckarklockor så vad mycket man får lära sig i din fina blogg!



Önskar dig en smärtfri natt



2009-05-27 @ 00:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0