Flytt och Besök

Petra kom hem från lägret i Burvik på lördagen med bara ett fåtal timmars sömn. Hon verkar ha fotat och fotat med sin kamera vilket är kul att se när man inte hann dit (Jag var ju på lägret med Melvin samtidigt) Här är några av hennes bilder:

Petras bilder. Visst är hon duktig !!!

Sen i helgen har det mest varit flyttning på schemat. Mamma och Pappa byter hus mot Brorsans och Linneas lägenhet. Flytten gick väldigt smidigt då de kunnat flytta lite pö om pö ett bra tag redan. Himla kul att få inreda nytt. Man kan lixom inte förstå hur mycket olika möbler och lull-lull kan förändra ett ställe.
Ett hus som man vuxit upp i såg på några timmar ut som ett helt främmande hus :) Otroligt fint kommer det att bli i bägges nya lyor. Låter iaf som alla är nöjda och glada :) Lilla Hilda kommer ju nu att få tillgång till lekparken rakt utanför huset. Mamma och Pappa slipper gräsklippningen. PERFEKT!

Mange var superduktig och skruvade ihop alla möbler som kom i tusen delar från möbelhusen. Svor bara ett fåtal gånger ;)

Jag och alla fyra barnen stannade lite längre i Boliden då mange skulle jobba som vakt på en raggarträff. (Han hann dock få pappas supergoda köttsoppa innan han lämnade stället.. gott med salt i värmen)  

Sen idag söndag var det match för Petra mot Rönnskär (min körtur) sen gärnet hem för att skjutsa Melvin till hans match mot sunnanå :) .. gassande värme och vad gör nästan alla som längtat efter sol... Jo söker sig flåsandes och ojjandes till de få skuggorna som syntes till. :D 

Petras match 1-1
Melvins match 2-9 (Vinst för oss)



Ikväll fick vi finbesök från Inger och Robban :) Grymt kul när folk kommer förbi på lite kaffe! Otroligt roligt, lättsamt och trevligt par. (Blev många skratt  :D haha... sånt gillas 

(Dock var de så bruna att jag höll mig på replängds avstånd så jag inte behövde jämföra mitt bleka tryne..)


Robert och Inger


Inser att jag har rätt fullt schema i veckan, så mycket att jag inte orkar titta i kalendern ikväll så jag blir uppstressad. "Det man inte vet eller minns  .... "   (ska testa en ny avstressare ;)  lär inte funka men ...


Hoppas ni haft en trevlig helg!
Gjort något skoj eller ?

Kommentarer
Postat av: Karin

Din dotter är ju jätteduktig på att fotografera hon med!



Stressa inte för mycket i veckan!



Kram K

2009-06-01 @ 10:01:51
Postat av: Sofia Lind

Fin blogg! Gillar dina bilder så mycket!



Och nu ser jag att din dotter är ju jättebra! VIlket fotografpar ni kommer att bli ihop! ;D



Vi har städat ut en källare i helgen så vi har inte gjort något speciellt roligt.



MVH Soffan

2009-06-01 @ 10:18:46
Postat av: Micke

Fan Grattis gumman!

Hörde av Mange att ni ska gifta er!

Vi kommer nog och tittar på er i kyrkan!



/Mikael

2009-06-01 @ 10:37:24
Postat av: Malin Ö

Men vad duktig Petra är!

Du har nog en blivande fotograf där!:)

Maja har börjat intressera sig lite för att fota här, så hon brukar få låna min gamla kompaktkamera.

Hon har väl fått lite inspiration från någonstans;)

2009-06-01 @ 11:09:23
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Karin - Ja visst är hon duktig (Stolt mamma) Nejdå jag ska försöka att ta't lugnt ;)



Sofia Lind- Vad kul att du gillar mina bilder! Städa ut en källare kan ju vara kul om man hittar något roligt man haft borta.. men annars finns det ju betydligt roligare saker att göra :D



Micke - Tack tack :) ja det stämmer faktiskt..haha.. tro't eller ej. Ja alla som vill är ju välkomna till kyrkan så det är bara att komma!! Hälsa frugan och kidsen!



Malin Ö - Ja hon är superintresserad. Superkul att Maja är på gång hon oxå !!! ja dom brukar låna kamerorna här oxå och gå ut och fota varandra. (Nu är det min tur.. nu är det min tur)

Blir ju perfekt det här !! ;)



Som jag skrev så får vi kanske ha konstutställning på allt snart.. Tavlorna ni målade var ju så himla fina (Maja tog ju med den fina bruna kaninen hit så jag har ju fått se den live!!



2009-06-01 @ 12:33:45
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0