Sportlov i Malå

Ja så är vi tillbaka igen efter en vecka i husvagnen. Då vi ju är rätt många nu i min syskonskaras familjer så måste vi dela upp oss så vi inte blir alla hela tiden. Så jag tog våra fyra upp till Malå i Måndags. Mamma och Pappa var ju då redan där. Jag bara älskar att vara i husvagnen då man ju i stort sätt är uppvuxen att vara i en sån på alla lov och helger. Alla barnen verkar känna samma sak och när de fick höra att vi skulle dit blev det ett låååångt glädjetjut. :)

Var tänkt att vi bara skulle vara där till ons...men blev en extradag för att hinna vara med syrrans familj innan vi åkte hem igen på torsdagskväll.
Alla fyra barnen har skött sig exemplariska och det har inte varit ett endaste gnäll någonsin. De är ju nu så stora att de klarar av att både klä sig själva och fixa allt i backen så det är ju en enorm skillnad om man jämför med bara något år sedan.

Det roliga med Malå under just sportlovet är ju att de har så många tävlingar för barnen. Det var första gången för Maja och Moa så de var rejält pirriga men överlyckliga över plaketterna de fick när det var prisutdelning. Melvin har ju varit med rätt många gånger men Petra stod över detta året och hjälpte dem upp till start osv istället.






Ja sen ville barnen så himla gärna se mig på skidor. Jag har ju tävlat i Slalom i hela min uppväxt men sen jag blev sjuk så har jag ju inte haft någon som helst möjlighet att ens testa. Nu kände jag att jag ville göra ett försök för att barnen ville så gärna. Tror inte de trodde sina ögon när jag sa att jag skulle köpa ett kvällskort :D
Så jag proppade några extratabletter i förebyggande...

Blev inte alls många åk men det gick faktiskt bättre än jag trodde efter så många år. :)  Inga brutna ben men jädrar vad ont i benen, ryggen och armarna jag haft sen ..(im 2 old 4 this) ..haha... Men det var dock värt det för nu kan ingen säga något :D



Ja så nu är vi iaf hemma och jag bara önskar att tvätten och sakerna vi haft med oss ska packa upp sig själva...

Jag är totalt knäckt och tänker inte göra mycket alls i helgen... hoppas jag... ska bara.. ska bara.. ;) ...

Tapeten blev så GRYMT snygg !!!! var så skoj att komma hem och se hur himla mycket Magnus hade hunnit göra när vi varit borta. Ska visa en bild senare så ni får se ... nu har han dock bara börjat prata om något golv... så vi får se hur många guldpengar som finns kvar i börsen... :-/

Hoppas ni haft det bra i veckan!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hej!

Ni ser ut att ha haft det underbart. Har saknat ditt bloggande när du har varit borta.

Ha en trevlig kväll.

Kram

2009-03-06 @ 16:09:23
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Lianen

Jädrar, vicken skidstjärna Alva är! Hur gammal är hon?



(Jag har aldrig stuckit fötterna i ett par slalompjäxor ens. Jag satsar på att bli unik. Aldrig slalom och ingen tatuering)



Hellan, var är ungspannkakan? ;-D

2009-03-06 @ 16:28:09
Postat av: Karolina

Myspys alltså .... vi ska oXå bo i husvagn om några veckor ... ska bli härligt :o)



Ni har haft det kuligt - och det e' precis det man ska ha när man har sportlov!!



Ha det gött!!

2009-03-06 @ 19:12:28
URL: http://sweetypajen.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Vad roligt ni verkar ha haft det!!

Att dom till och med har fått tävla, det var inte illa:)

Det är så himla kul att kunna tjuvkika lite vad barnen gör när dom inte är här:)

Jag har smittats lite av din fina blogg, så nu har jag oxå skaffat en:) Vi får väl se hur länge man ids!

Ha det så bra i helgen! Och hälsa barnen från mig!

2009-03-06 @ 21:44:19
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Lian

Jag glömde att sätta dit en smiley sist inom parentesen. Klart jag skämtar. :-)



Sitter du hänförd o betraktar fondtapeten? Här har vi väntat i flera timmar på bilder.... ;-)



(Jag har druckit igen. Du vet hur jag blir...)

2009-03-06 @ 23:25:32
Postat av: Helena L

Eva-Lena - Men vad glad jag blir att du längtat efter mitt lilla skrivande :)

Ja jag har längtat att skriva oxå så det var lite frustrerande när det inte funkade med uppladdningen av bilderna från husvagnen...dubbelsuck..

Kram på dig!!!



Lianen - Jadu Alva är en riktig stjärna i backen :) Hon är faktiskt fyllda fem men är väääldigt liten för sin ålder. Hennes tuffa lillebror Olle är dock bara två och kastade sig ut i backen han oxå (detta måste komma från deras moster tror jag ;)



Helt klart måste du testa detta !! TÄNK om fröken skulle gilla det ?? Du har ju börjat med stavar..så varför inte slå till på ett par skidor oxå ;)



PANNKAKAN åt vi upp fortare än kvickt. La inte ut några bilder på detta då vissa har så svårt att se vad det föreställer ...omelett..tsss... ;)



(Du kanske ska erkänna att du testat göra kalaspannkakan ? )





Karolina - Men gud va skoj !!! Ska ni oxå få ha så mysigt :) Vart bär det av ? uppåt eller neröver?



Ja vi hade det underbart och det hoppas jag ni oxå får det !

Hoppas ni haft ett härligt sportlov!



Malin Ö - Ja vi har haft det superskoj :)

Ja dom var överlyckliga över att få vara med i en tävling. Maja var lite pirrig, men det var ingen tvekan om att de skulle vara med iaf :)



Blir ju jätteglad att du är här och tittar. Är ju det som är så himla kul när vi har barnen så här emellan oss, så vi kan "vara med" ändå på något sätt :)

Tycker därför det är superspännande att du skaffat en blogg du med!!

Har tvärt kolla in din nya och den blev ju grymt fin ju !! :)

Kommer att hålla koll på den ;)



Ha det så bra ni oxå och självklart ska jag hälsa barnen!

2009-03-06 @ 23:36:18
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Helena L

Lian - Ja faktiskt. Jag kan inte sluta titta ;) Nejdå, ska sanningen fram så har jag fullt sjå att sätta upp saker på väggen så det ska "kännas rätt" ;) men SNART ska jag lägga ut bilder på tapeten... När jag är säker på att den sitter kvar och att den därför förblir MIN :D



Ujj då... vad har bruden i glaset nu då ? inte pepsi igen va ? Du verkar ju bli helt galen av det :D

2009-03-06 @ 23:53:11
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lian

Aaahh, jakten på att det ska "kännas rätt". Lite åt höger ...... nä inte där! Prova på den väggen. Upp .. lite mer ..... Japp! Det var EN sak. Men den här då?! Pannkakspannan kan vi sätta där.. :-)



Kalaspannkakan? Nu känner jag förvirring komma....



(Cola.. :-O)

2009-03-07 @ 08:30:10
Postat av: Rosalie keller

Välkomna hem!

Vi har saknat er!



Rosalie

2009-03-07 @ 15:00:05
Postat av: Lian

Leiford har fastnat i tapetklistret! Som en liten tösabit hänger hon där o sprattlar på fondväggen. :-D

2009-03-07 @ 18:02:51
Postat av: Lianen

(undrar varför det bara är jag som skriver såna här kommentarer....???)

2009-03-07 @ 18:04:47
Postat av: Lian

När jag var liten klippte vi ut armar, ben, kropp o huvud i papper, som vi fäste ihop med påsnitar. Och så knöt man dit ett snöre o hängde upp skapelsen på väggen. Där kunde sen alla gå o dra i snöret så filuren flaxade likt en stockholmare i slalombacken. :-D

2009-03-07 @ 18:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0