Vad ska jag bli när jag blir stor?


                                        



Ja som ni vet så blev jag ju inlottad att gå på denna "privata" arbetsförmedling (Kompetenstorget) istället för samverkan då det är försäkringskassan och AF som håller i det. Jag var ju på den första träffen med min nya coach i onsdags och det verkar faktiskt riktigt trevligt och inspirerande. Hon var riktigt jättegullig och sprudlade av energi. 
Jag längtar ju ut till något men måste ju få ta det i långsam takt så jag inte blir sämre igen och detta verkade hon förstå.

Planen under detta kommande år verkar riktigt tufft men säkert väldigt kul om det lyckas. Man ska de första veckorna känna efter vad man skulle vilja göra... vad man tror man skulle kunna klara av.. lära sig om sig själv. Se vad man är duktig på och se vad jag skulle kunna erbjuda för något för en ev. arbetsgivare osv. Så självförtroendet skulle då gå att träna upp lät det som tack och lov.  
Sen då kanske tillslut testa och se om det är möjligt med ens önskan. Alla som går denna "kurs" har då olika upplägg på deras scheman men det kommer tre halvdagar i veckan att vara fasta lektioner, vilket känns kul. :) 

Praktiker kommer i slutet och då ska man förhoppningsvis ha klurat ut något som skulle kunna funka för mig och min kropp. Är det då något nytt jag ska hålla på med än det jag är anställd för just nu?...eller måste jag någon annanstans?... annat yrke helt?... kommer jag att behöva plugga ?  så kommer vi förhoppninsvis att reda ut vad som krävs för detta. Jobbet jag är anställd för nu som elektronikmontör kommer jag aldrig att kunna återgå till med min kropp tyvärr...

Blir ju tyvärr så att man ofta låser sig och inte kommer på något alls man tror man skulle kunna klara av.  


Så har ni några bra och roliga förslag på "vad jag ska bli när jag blir stor" ??? 

Skriv alla förslag ni har och försök hjälpa mig i denna djungeln !!!!! :)


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jag tycker du skall sattsa på ditt fotograferande. Du är ju så duktig.

Kram

2009-03-13 @ 21:30:27
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Malin

Varför inte nya Simon & Thomas..jaa alltså jobba med inredning, verkar ju fungera helt utmärkt ;)



Kram Malin

2009-03-13 @ 22:29:56
Postat av: Helena L

Eva-Lena - tack snälla :) .. men jag tror tyvärr inte jag skulle fixa det som ett jobb, men jag vet inte... usch om man visste.



Malin - haha... ja det hade varit något det :D



Kram

2009-03-14 @ 09:59:50
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Jennifer Nilsson

Hej! Var gärna med i min tävling - Veckans Bild! Läs mer om det på min blogg :)

2009-03-14 @ 12:40:26
URL: http://jennifni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Affär?

Säljare?

2009-03-15 @ 13:57:00
Postat av: Karin

Varför inte bildlärare ? Du är ju kreativ och har talang för detta.



Eller kanske jobba på sjukhus som jag gör !



Mvh ///Karin

2009-03-15 @ 14:41:26
Postat av: Lian

Detektiv

Jägare

Barnboksförfattre och illustratör

Kundsupport

Konditor

Café-ägare

Jobba för någons webbplats

Ledarstaben i något lag...



2009-03-17 @ 04:01:26
Postat av: Helena L

OJ så många bra förslag :) ... ska skriva upp de i mitt block ;)

2009-03-18 @ 16:24:51
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Sara

hej helena,



jag trampade in på din blogg i mitt eget sökande efter en meningsfull sysselsättning, och jag måste bara skriva att dina bilder på barn är fantastiskt bra. jag vet många föräldrar som gärna skulle betala för att få så fina bilder på sina barn. Du verkar se dem på ett bra sätt, och det är värt att ta vara på! Jag har själv jobbat som frilansfotograf i några år och jag vet hur svårt det är. Om hjärtat säger fota! så tycker jag att du skall ge det en redig chans. Lycka till!



2009-03-29 @ 19:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0