Hål i örat, Buketten, P-bot, Grönkulla, The Pinks

Ja idag har det varit mycket.

Åkte in på stan för att min vän och granne Frida på Burmans ur och guld skulle kunna fixa mitt hål. Ja alltså mitt hål på ena örat har på något sätt ramlat ner. Har man då som jag knappt någon snibb alls, utan så kallade lappöron ;) så blir det rätt markanta skillnader när man har vissa örhängen.  
Nåväl detta var ju enkelt fixat, men jisses va he schveed till.

Sen kom jag tillbaka till bilen för att mötas av... en P-bot... *dubbelsuck*
Jag hade visst inte rensat bort en gammal parkeringslapp som då låg snett över mitt P-pass och skymde då tydligen någon månad (!!!!!)
Funderar om man hädanefter måste ta med fönsterputs så det då inte skulle råka vara en skitfläck på rutan som skulle kunna skymma.
Kanske sätta en fågelskrämma på vidrutetorkarna så då ingen fågel får för sig att släppa ner en vit blaffa just över mitt P-pass...  men nejdå..jag är int bitter int... ;)

Sen åkte jag då vidare till Kompetenstorget för att fortsätta resan där.

Efter det var det dags för en träff med tjejen som ska göra brudbuketten. Hade med mig en bild så hon skulle få ett humm om hur jag skulle vilja att den såg ut. Så får hon se om det går att lösa eller ej. Är ju inte det lättaste att förklara med ord så en bild hjälpte verkligen.

Sen hem och "tvärsova" lite efter allt flängande. Värk och jätteskakig, rent illamående.
Blev dock väckt av min läkare som ringde och han tyckte att jag skulle utöka dosen något igen så vi hamnade där det ska ligga ett längre tag nu.
Bara att lyssna på honom då...
 
Fick sedan besök av Inger så vi gick en härlig sväng med hennes hund Bengtson i myggskogen. 




Kl 20 ja nästan tvingade jag Petra att sätta sig vid TVn. För då var det dags för andra delen av Anne på Grönkulla!!
Menar hur mysig är inte den serien! Hur härliga är inte möblerna, miljön, kläderna...  !!!
Man skulle vilja plocka vissa saker direkt  ur TVn om det hade gått...

Petra blev iaf helt fast i serien som bara har två avsnitt kvar nu. 
Vissa saker är ju nästan ett måste för en mamma att visa sina barn känner jag ;) 

Lika dant med musiken.
Klart barnen måste ha lyssnat på The Pinks under någon period i livet !!!
 


Kan det bli mycket bättre än så här !!????... (Texten på denna var/ja är! så klart en av mina favoriter ;)
Man var ju inte lite förtjust i söta killen som sjöng och här i denna låt/video är vi ju i stort sätt ihop! ;)

  

Här låten "Det spelar ingen roll"
Får rent ståpäls för jag minns hur många timmar jag stått framför spegeln och sjungit deras låtar :)

 


Sen blev det så klart Brothers ans sisters och nu ska jag ännu en gång stupa isäng.
Imorgon ska jag inte fara någonstans alls utan bara vila upp mig så jag orkar med att gå på Petras match...

 
Vi hörs imorgon! 


Kommentarer
Postat av: Ingela med lilla Saga

Tack!

Jag hade glömt bort The Pinks som jag lyssnade på när jag var liten!



Saga sitter här och diggar med i låten redan nu (2år)



Fin blogg!

2009-06-03 @ 11:05:54
Postat av: Helena L

Ingela och Saga- haha..ja visst är det underbart när man ser/hör sånt man vuxit upp med :)

Hittade en till låt där man ser dom live, åt Saga så hon fastnar för gruppen ;)



Kul att du gillar bloggen! /Helena

2009-06-03 @ 11:55:18
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Pipilove

Jag har sett Anne på Grönkulla säkert 20 gånger



JObbigt med P-böter

2009-06-03 @ 14:16:28
Postat av: Malin Ö

Jisse vilken dag!

Jag och barnen körde faktiskt förbi dig i bershan när du var ute på promenad:)

Fast du såg oss inte:)

2009-06-03 @ 16:09:10
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Pipilove - :) ja visst är det otroligt hur många gånger man kan se vissa serier!



Malin Ö- Mensi.. hur sjutton kunde jag missa det! Nåväl, det blev väl för mycket att både gå, prata och dessutom se mig omkring ;)



Kom då inte på vilken gata du medade när du ringde men jag hoppas ni hittade rätt tillslut :)



Vi ses om några minuter! :) Ska reka vart Moas fotbollsgrejor är redan nu så det inte blir panik när ni kommer!

2009-06-03 @ 17:25:18
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Jenny

Puh, vilken dag du verkade ha haft!!! Att du orkar med allt.. shit.

Kram, kram

/Jenny

2009-06-03 @ 21:40:51
URL: http://jenablogg.jandersson.com
Postat av: Helena L

Jenny - haha.. jadu.. inte lätt att orka med allt (speciellt P-böter) men det är ju bara att bita ihop ;)



Kram kram på dig!

2009-06-03 @ 22:14:33
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Pinglan

Meeeeen! Är alltså P-vakterna i Skellefteå lika puckade som här i Umeå?? Snacka om att söka efter anledningar att få bötfälla!! Känner att jag blir sur bara jag läser om det! skratt



Men såklart blir man på bättre humör efter lite Pinks eller Anne på Grönkulla... bra idé! ;-)

Kram!

2009-06-04 @ 17:10:25
Postat av: Helena L

Pinglan - :D..jasså ni har sånna hos er oxå? Ja man börjar ju undra om söker fel för att visa hur många som behövs i jobbet.. morr.. ;)



Ja visst blir man lycklig när man lyssnar på dom :D..haha...

2009-06-04 @ 22:58:11
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0