Sol och bad på Vitbergsbadet

På morgonen hade jag och Melvin ställt våra väckarklockor för att ta oss till ögonmottagningen. Han har länge sagt att ena ögat känns mindre på något sätt. Svårt att förstå hur han menar så jag fick nu äntligen en tid till Ögon för att kolla upp detta. Det visade sig iaf att han såg längst ner på vuxentavlan med bägge ögonen så det känns ju superskönt.

Dock droppade dom ju i hans redan så stora pupiller så de skulle vidgas inom 40 min. Han såg knappt något utan bara suddigt och ljuset var jättehemskt. Som ni förstår insåg han att hans baddag på Vibergs var hotad.
Men med hjälp av solbrillor så tog vi oss alla dit som utlovat. Solen har stekt hela dagen och man har smörjt och mörjt med solskydd. Barnen var jätteduktiga och höll sig till "reglerna" och hittade igen sina vänner rätt snabbt.

Jag och Karina insåg snart att vi hamnat bredvid några gamla Bolidenbor som vi inte sett sen tidiga skoltiden. Boli'dialekterna var utbytta mot bl a skånska.. så det tog ett tag innan det klickade vem den ena var :)



Usch..blev hämtmat både till lunchen (då Karina hade rabattcheckar på korvgubben) sen åkte vi in på hemvägen för att göra bort middagen. Jag insåg klokt nog att jag inte skulle ha ork att göra middagen när jag kom hem utan stupade i soffan... 

Får hoppas att poolen på gården värmts upp till imorgon så barnen nöjer sig att vara hemma...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0