Lassabesök, kalas och hjärnsläpp


Sommarbilder

Vaknade av en vansinnig huvudvärk i morse och kunde inte somna om. Gick upp ett tag och när jag sen somnade efter någon timme så var jag som klubbad.
 
Jag, Melvin och Petra åkte sen på lite postärenden (tallrikarna hade kommit) och fixade lite presenter till både Magnus bror Marcus och hans tjej Paulina som senare bjöd på kalas i deras lägenhet. Inte många som bakar lika gott som henne måste jag säga. Jag som dessutom borde hålla mig borta från allt vad som kallas fika, kunde bara inte låta bli att smaka av ALLA sorter...*suck*
Själv har vi bara bjudit på köpesfika när de kommit hit så man får rent skämmas.
Nåväl, jag står för att bakning inte är min grej. För allt jobb man gör när man bakar så finns det endast kvar någon dag då det finns små råttor i skafferiet... Får kanske skriva pölsa på lådorna hädanefter ;)


Fick sen ett samtal av mamma som sa att kära farfar Eskil åkt in på lassa med hjärtflimmer. Så jag och barnen åkte dit en sväng för att titta till honom. Han är bara så himla go och glad.
Han var dessutom så otroligt brun så det såg ut som han varit utomlands. (så där hade jag inte en CHANS med min solduschning) 
Han frågade om jag inte hade kameran med mig och sen slet han upp skjortan som Superman... haha underbart!!.  Här ser ni så kolsvart han är! (han var dock ännu mera brun irl då blixten tog bort lite)
Förstår nu vem mina fastrar släktar på som alltid är så bruna och fina.

               
Farfar Eskil                  Monica och Britta         Jag inte hälften så brun

Sen åkte Magnus för att hämta igen svärmor Silva och Stephan på flygplatsen efter två veckor på Mallorca. Jag har börjat inse att jag kommer att vara blekast i kyrkan då även Maja och Moa snart åker iväg till Turkiet.
Så klart är ju även Melvin och Petra ute mera än en själv då de är på gården och spelar fotboll hela dagarna.
Har  självklart lagt fram foliet, blomsprutan med saltvatten och kylt morotsjuicen... IFALL solen skulle få för sig att titta fram ;)


Vi har även köpt en kaninbur för inomhusbruk till Leia.
Blocket är billigt och bra!
Kan inte förstå mig på mitt egna beteende gällande denna lurviga parvel. Jag är ju inte så där himla förtjust i djur vad jag och nog mina nära och kära förstått.
Nu flänger jag plötsligt runt stan för att hitta saker åt en kanin. Sitter timmar på blocket för att hitta specialgrejor. Ber barnen hämta in den för att det regnar! Ja jag får nog hålla med syrran att jag borde kolla upp vad som hänt :-/  för något skumt är det...



Har gått igenom gamla kort med barnen och hittade lite roliga kort från förr...

Min rosa volvo med långspak jag hade när jag skulle åka upp till skolan i Lycksele. Jag skulle få sprutlacka bilen vilken färg jag ville och så valde jag denna !!! (jag som dessutom var så grabbig) nåväl var lätt att hitta igen den på parkeringen. 
Målade omsorgsfullt däcken med däckpenna.
Fick hjälp att klä dörrarna med skin och så klart tonade rutorna. Förstår hur avis ni blir ;)


Sen har ju katten "gumman" fått somna in. Egentligen syrrans katt men har bott hos morsfars.( Även DÅ skrällde jag och gav henne en PUSS innan hon åkte iväg :-/ ...syrran hoppades att katten såg dåligt och skulle tro att det var hon som utdelat denna ..kanske för att inte ge henne en chock efter alla dessa år jag bara sett henne som en vit hårboll)


Magnus blev ju kidnappad i lördags. Jag visste ju om detta men hade för att inte försäga mig förträngt detta så mycket att jag nästan blev tagen på sängen själv :D . Blev iaf lurad av en polis att se på ett ruckelhus. Blev sen vattenskoter och fiske i ullbersträsk till hans lycka. En gädda = en öl. Tre abbar'n = en öl. (blev därför inte alltför hårt just för honom iaf..verkar ha blivit värre för vissa andra.. haha) Sov sedan i militärtält vilket verkar ha varit varmt, kallt, snarkande, blött.. haha.. precis som det ska va ;)


Känner nu att jag håller på med allt annat än att tänka ut hur mycket jag har kvar att fixa till bröllopet. Jag pendlar mellan att ha allt under kontroll - till oron att det ska se ut som i programmet  HJÄLP! jag är med i en japansk tv-show. 
Nåväl.. det får bli som det blir... Min största oro just för tillfället är att underkjolen som ju har tre bågar... fastnar och när jag ställer mig ner på knä framför prästen så den vippar upp som en ankstjärt och visar mina trosor för hela kyrkan...



Bäst att lägga mig nu så jag orkar med ännu en dag av planering... 

sov gott !



 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

hahaha!

Vilken cool bil du haft !

Lever den ännu ? =D

2009-06-17 @ 10:54:49
Postat av: Fogelklou

Hälften så brun kanske - men dubbelt så snygg! :D



you go girl ;)

2009-06-17 @ 11:15:51
Postat av: Karin

Vilka härliga sommarbilder!



Kram Karin

2009-06-17 @ 14:53:16
Postat av: Malin Ö

Haha! Vad roligt med din rosa bil!

Känner igen mig!

Jag handmålade min lilla Fiat lila!

Satte solfilm och fixade.

Det var ju jättekul!:)

2009-06-17 @ 21:59:12
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Maria - haha.. du ingen aning om den finns i livet. Vet bara att det var en flerbarnsfamilj som köpte den osedd (!!!)



Fogelklou - Men HEJ killen!!! :)

Kul att höra att du lever (och är dig lik tokstolle) :D

Antar att vädret är bättre i Göteborg så du ligger väl och plaskar i någon pool hela dagarna i sommar oxå va ? ;) Måste få lite uppdateringar inom kort!



Karin - Tack snälla! Kram



Malin Ö- hihi... ja den var ju min ögonsten. Klart man får en liten tår i ögat nu när man ser den igen ;)

2009-06-18 @ 00:02:03
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Önskar dig en trevlig midsommar helg.

Kram

2009-06-18 @ 18:08:26
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Helena L

Tack detsamma ! Vi får hoppas på lite sol iaf :)



Kram

2009-06-18 @ 20:01:52
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Ingo

Hey Rosa faran, en legend bland legendarerna!!:) Rogers gula, Lundgrens mattsvarta, Danne J´s ljusblå, Jögges mörkgrå... Mickes gröna... Gregers ljusgrå... Ha, ha, haa... världsklass!! Trevlig midsommar, hälsa de dina... Hörs!!

2009-06-19 @ 13:11:55
Postat av: Helena L

Vilken härlig återblick jag såg framför mig nu när vi alla åkte runt och runt i Bolid'n med dessa störtläckra och urhäftiga bilar ;) oooh..blev en riktig NOSTALGItanketripp nu !!! Roger och Gregers bilstereor med Alalala looong alalala longlonglilong long long.

DET var tider det... :D



Glad midsommar på dig oxå!

De mina hälsar tebax! Ciao!

2009-06-19 @ 18:21:26
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar kattfotona i profil skarp...vackert! :-)



Trevlig sommar!



/Therese

2009-06-23 @ 12:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0