En ny i familjen, Leia

Då det ramlade in lite examenspengar till barnen så sken Melvin och Moa upp så klart. De har ju sedan ett tag sparat till... en kanin.
Idag kände jag att det kanske var dags att åka och titta om det fanns någon söt liten rackare. JUBEL JUBEL !!! 

Vi åkte fram och tillbaka på olika ställen och tillslut hittade vi denna söta krabat på Arkens Zoo.
T.o.m jag föll pladask för henne.
Vi hade dock träffat Maja och Moas mamma just innan (som då har Majas kanin och har lite mera koll på djur än vad jag har...) som sa att vi kanske borde tänka på att skaffa en hane som ofta är lite lugnare. 

Då LEiA just hade kommit till affären hade de inte hunnit kolla vad det var för sort.
När hon sen sa att det förmodligen var en hona kunde jag inte säga nej ändå...
...hon var bara våran :) 

På vägen hem kastades namnförslagen runt och runt. :) Innan vi var hemma blev det bestämt.
Leia

fint tycker jag :)

Huuuur lugn som helst och jag lovar att hon blir ompysslad ;)

Melvin som aldrig haft ett djur tidigare är helt lyrisk och pillrig i magen som han säger :)
När han och Moa har henne tillsammans hoppas jag intresset håller i sig...


Kommentarer
Postat av: Cammen

Alltså att barnen är förälskad i denna sötnos förstår jag verkligen. Men att DU skulle falla pladask för ett djur, ja då blir jag orolig...riktigt orolig!!

Har du provat feber? Varit hos doktorn på slutet? Vad är egentligen kompetenstorget...hjärntvättar de folk?



Hur ska jag kunna sova inatt, du gör mig orolig...tur vi ses imorgon!

2009-06-12 @ 23:44:31
Postat av: Helena L

Hehe... ja jag vet. Jag har själv svårt att fatta detta, när det dessutom känns på riktigt. Fick dock tid till neurologen igen snart så jag ska be dom kolla lite extra noga ;)

2009-06-13 @ 15:50:03
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Vilken söt!! Vad roligt!:)

Fick direkt bilder i huvudet på hur söta barn Leia och Stampe skulle få!;)

2009-06-13 @ 19:41:23
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Helena L

Ja hon är verkligen supermjuk och jättemysig. Haha.. ja det blir säkert superfina små kaniner av dom ihop ;)



Barnen är helt klart aktiva föräldrar :D

Melvin sa nyss:



- Hörde ni!!!?? Den rapade för första gången !!!



Ja man kan ju inte mer än le :D

2009-06-13 @ 21:11:26
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Liv

oj så sööt kanin:D

2009-06-15 @ 12:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0