Klonad mamma & Blondinbella ute

Hade gärna varit klonad igår. Magnus skulle jobba på hockeyn. Petra ville följa med honom och heja på AIK. Maja hade dansträning inne i stan, Moa ville till en kompis och Melvin hade hockeyträning. Bilen är ju fortfarande inte lagad så vi har ju bara en bil (som då Mange behövde in till hockeyn) så det blev till att traska upp till Melvins hockey och snabbt tillbaka för att ta emot Maja som fick skjuts tillbaka hem igen.
Vattnet var dessutom borta någon timme och när den väl kom tillbaka var vattnet brungult länge länge! Nice... Urk

När väl alla var hemma samlade var det dags för familjemöte. Dvs sammanställningen av barnens önskemålslista över vilken aktivitet vi ska göra på lördagen. Alltid lika spännande för dom att se vad det blir :D

Hade dessutom stressat till stresshanteringen då det så klart inte fanns någon parkering kvar när man väl kommit fram. :-/


Idag har jag varit på jobbet en stund. Varit och handlat med min granne (som alltid får mig att handla mer än jag hade tänkt).. Nåväl mat ska ju finnas hemma så. 

Vi hade mysmiddag med Tacogratäng (se recept här) och glass till efterrätt (till barnen alltså ..eller jaja.. jag offrade mig på det som de inte orkade ;)  Petra ville snitsa till det hela lite och tog då glassen i några glas (Magnus whiskyglas..haha) och rullade sen en marshmellos-stång runt den. Väldigt kreativt va !!?? :)






Sen har vi haft myspys med tända ljus, popcorn, godis till Let's dance. Blev ju en skräll att Blondinbella åkte ut helt plötsligt trots sina massa läsare men inte mig emot. Bara mina favoriter finns kvar så är ju fredagkvällarna räddade. "StarkeAdolf"-Magnus är ju en av de jag gillar mest iaf.

Läste på våran lokatidnings-site Norran.se att det hade stulits kött för ca 3000kr i en butik här i Skellefteå.
Melvin läste med mig och sa sen.
"Aha... jag tror jag vet VARFÖR han tog allt kött"
Jag var då helt säker på att nu kommer det säkert att han trodde han inte hade pengar till mat. Men han säger istället:
"Han ska säkert på fest"

Haha... ja så kan det ju helt klart vara men... :D

Nu är jag iaf helt slut efter alla dansande par på TVn och dansande barn på golvet framför rumsbordet.


Sov gott !!

                   

Kommentarer
Postat av: Malin P

Trevlig helg!

2009-01-24 @ 11:22:54
Postat av: Anonym

Ha en trevlig helg med massa mys och hoppas att du mår bra.

Kram

2009-01-24 @ 13:16:19
Postat av: Eva-Lena

Ha en trevlig helg med massa mys och hoppas att du mår bra.

Kram

2009-01-24 @ 13:16:51
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: C A T T I S . G U S T A F S S O N

jag tycker de var dåligt att blondie åkte, hon kunde ha varit kvar en vecka till..

2009-01-24 @ 21:57:00
URL: http://hejcattis.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja ibland skulle man gärna haft några extra armar (och ben) men hoppas att du fick lite lugn och ro ihelgen iaf :)

2009-01-25 @ 12:56:22
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0