Grabbarna renoverar



Ja så blev det ju hastigt bestämt att vi skulle börja renoveringen i Maja och Moas rum. De har haft ett tvådelat rum där maja sovit i en alkov och de har haft ett gemensamt TVrum. Men nu är det på tiden de får var sitt eget rum då ena vill sova ANINGENS längre än den andra :)

Så denna vecka när de är hos sin mamma Malin tänkte vi börja med det värsta.

 Vackra Malin här med söte William

Så de får flytta in i Melvin och Petras rum ett tag.(Vilket förmodligen blir en höjdpunkt för dem som jämt vill sova över hos varandra) 

Melvin är ju bara för söt.. haha. Han är ju så överlycklig att få hjälpa Magnus att bygga då han är säker på att man får stora muskler av det. Han springer ner och frågar mig olika saker han hör Magnus säga .
"Mamma vad är en bärande ?"
Mamma blir så klart glad att det blir nog en rikig karl av killen. Men när Magnus då ropar upp honom efter en paus så skriker Melvin.
"Jag kommer, jag ska bara se klart Glamour !!!"  oj oj oj ... vad ska man säga ??? (jaja... jag är väl lite skyldig till detta men de pratar ju mest och han hinner ju inte läsa så han hänger med så jag kan inte förstå hur han kan gilla det. Så hans läskigaste figur är tydligen tanten Stephanie och inte typ Joker I Batman eller något annat) humm.....

Han älskar dessutom att se på Top Model för att se när dom fotograferar alla svåra saker som att hänga i stegar , fota med flygplan osv. Mamma så klart glad att han gillar fotograferingar. (både han och Petra är ju intresserade) men... ja .. vad hände med Bolibompa ???

Ikväll blev det dock det nya programmet "Den arga snickaren" och det var han lika intresserad av tack och lov :)
Jag tyckte programmet var riktigt bra faktiskt. Allt med inredning är ju intressant. Såg även det nya Made in Sweden och det verkar ju oxå vara riktigt intressant. Jag kommer iaf att följa det !

Här ser ni iaf bilder från rivningen.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Skall bli roligt att få se det färdiga resultatet.

Ha en bra torsdag.

Kram

2009-01-15 @ 05:35:58
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Lian

Mange är den mest effektiva hemmafixaren jag hört talas om! Det kan han gått få sträcka sig åt. :-)

2009-01-15 @ 06:41:06
Postat av: Hellan

Eva-Lena - Ha en bra dag du med! Kram



Lian - Ja jag är berädd att hålla med ;) jag kan ju inte ha det bättre :) Han är grymt duktig och effektiv till tusen ! (här har han ju dock STOR hjälp av Melvin så det kanske inte är så konstigt att det går fort ;)

2009-01-15 @ 09:34:54
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Rosalie

Kan man hyra hantverkarna? Du vet var vi bor...

2009-01-15 @ 12:57:52
Postat av: Hellan

Haha... ja om du tror de har någon tid över så visst :D

2009-01-15 @ 13:21:58
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Cammen

Va spannande! Ska bli kul att se hur det blev nar vi kommer hem. Da kan ni val komma och renovera lite hos oss ocksa!?

2009-01-17 @ 10:18:23
Postat av: Hellan

Ja det får vi ju så lov att göra ;)



Men tänk inte på oss ni.. där ni ligger och solar på stränderna i Thailand medans vi nästan fryser ihjäl här hemma !!!

2009-01-18 @ 10:21:57
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0