Bygget grenblomma fågel

Bygget har fortsatt i rasande fart.




Sen kommer vi ju till mina o-gröna fingrar.  Vet inte vad jag ska kalla min pinnväxt jag har i ena fönstret.  Är så fruktansvärt dålig på att hålla liv i mina växter tyvärr.


Ni som följt med mig i den tidigare bloggen jag hade minns ju den hemska blommfågeln som kvittrade var gång det blev torrt i krukan. (gick på solceller dvs blev det slut vatten på natten så pep den direkt solen steg upp. dvs kunde vara VÄÄÄLDIGT tidigt)
 

Jag gick då tillslut upp och vattnade just den blomman med en kanna vatten (MINST !!!) innan jag stöp isäng igen.
När barnen sedan vaknade så skrek Moa förskräckt:
- HELENA VAKNA !!!!!!! Blomman... blomman har DRUNKNAT !!!!  Ja deras (Maja och Moas) mamma jobbar ju på blomsterslottet så visst kan jag förstå deras panik över detta. Får hoppas de får hennes gröna fingar så de kan lära mig :) Mina är nog mera van vid dessa bruna blommor :D Fint med plast va ?


Har färgat håret ikväll... blev inget nytt och roligt utan bara för att få bort lite hemsk utväxt blev det samma färg. 


Är väldigt glad över det ökade besöksantalet på min blogg :)

Ha en trevlig kväll alla !!!






 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blomma =D hahahaha

2009-01-21 @ 21:58:37
Postat av: Eva-Lena

Håret måste jag också färga, hoppas få till det i helgen.

Kram

2009-01-22 @ 06:05:21
URL: http://evalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0