I'm a dog

En väldigt kär vän ringde och undrade om jag kunde hälsa på i veckan. Jag kände att det kunde vara ett ypperligt tillfälle att få något annat att tänka på och att få komma ifrån lite.
Så jag åkte till Lövånger och hälsade på där jag bott i några år (bla fött barn, jobbat på skolan, kansliet och spelat hockey)  Var riktigt mysigt att komma tillbaka iaf :) ! 

Fick sedan en impulskänsla att jag skulle åka till Varuhuset när jag lix var där (då det ju är så sällan man är i Lövånger nuförtiden då petra börjat ta bussen)

Känns alltid lite nostalgiskt att gå in på ställen man tidigare så ofta varit i.
PLÖTSLIGT så stod brudarna där !  

Marie & Jenny

Jenny och Marie som det var så galet länge sen jag träffat.. flera år rent vilket är HEMSKT!!!. (har ju varit förbi några gånger men då har de minsann varit borta ;) Men nu stod vi där igen och det kändes precis som igår.
Älskar när vänner är så lättsamma och man kan prata på som om man träffats varje dag. När de sen säger att "Det känns som vi nyss har pratat för vi läser din blogg varje dag" så känns det ju lite småkul faktiskt.
Var iaf sjukt roligt att träffas igen. (kram på er!)

Sen dyker det upp en glad kvinna och knackar på min axel när vi står där och pratar. Jag vänder mig om och där står då en ursprallig medelålders arbetskompis till mig och hon är exakt som hon var på den tiden.



Håll i er nu om ni inte hört detta ...
Det var ju hon som fick med mig till Umeå på en homeopatutbildning som hon gick.
Jag skulle vara en patient till de ca 20 eleverna. Läraren var från tyskland så jag krävde en tolk så klart ;) . 
När man suttit och berättat om sina symtom. En känsla jag hade då var att det kändes som att armarna drogs ner mot golvet. Jag blev då utkörd från rummet och satt där ute på en stol väldigt länge för att då vänta på dommen och vad jag skulle få till hjälp. Hur som helst så kändes det jättespännande då läraren kom så långt bort ifrån. 

Jag blev inkallad igen .. satt i en stol då rak framför alla vuxna elever och då säger han på engelska då: 

"Vi har nog hittat vad som du behöver" Jag sken upp överlycklig. 
"Jo det är nog så att du egentligen är ... en hund! Det är nog därför dina armar vill dra sig neråt, för att du egentligen vill gå på alla fyra. 
Du är ju en sån som jämst står där glad och viftar på svansen.
(ööh jaha!?)
Sen att du inte gillar djur så mycket att du vill ha någon är för att du känner dig för lik dom och känner de som ett hot. Därför tänker vi skriva efter piller som innehåller hundmjölk .
(!!!!!!!!!!!!!!!)

ja ni hörde rätt... EN HUUUUND !!!!!! haha... Im a f.....  dog                                             
                                                                                                                                            

Menar HALLÅÅÅÅÅ !!! ja ni kan tänka er som känner mig... jag höll på att DÖÖÖÖÖÖ... menar hur lätt är det då att hålla sig. Jag blev ju så klart knallröd i fejset och ville bara brista ut i skratt då detta för mig lät så kopiöst komiskt. Men där satt man och alla andra var störtallvarliga. 
Tänkte så klart även där på dolda kameran men det var det inte heller utan någon vecka senare så damp det ner en pillerburk i brevlådan.  Nåväl nog om henne... (väldigt trevlig människa, var inte hennes fel med denna diagnos men visste dock inte om jag skulle hälsa eller hoppa och skälla lite busigt på henne när hon kom ;) 

Sen går jag då vidare till kassan och där sitter en kassörska och säger:
"Men visst är det du, vi har stått här bak och försökt titta om det verkligen var du som var här igen, vad roligt att du hittat tillbaka igen"  
Hurmf... jisses och jag som var helt säkra på att ingen skulle känna igen mig efter alla dessa år... Fick genast panik att jag såg så fruktat risig ut så det var det dom skulle komma ihåg tills nästa årtionde :D 

Trippen gav mig iaf massor och det var verkligen värt svängen då jag nu har laddat batterierna lite igen. 

 

Voff voff 
                                                                             



 

Kommentarer
Postat av: minaya

hej hej.. länge sen, hur är det?

2009-02-12 @ 02:49:55
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Låter som en kanon dag. Visst är det skönt med sådana vänner :)

Kram

2009-02-12 @ 05:46:40
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Rosalie





Här kommer jag med ett förslag! Nästa gång kommer du till mej, jag är ju veterinär men det bästa är att jag tar inte betalt av dej...=D , vad sa du att hon är homeopat?

Imorse var det -25,3 kallt o ett gott skratt hjälpte upp ångan, tyvärr på nån annans bekostnad..

Kram Rosalie

2009-02-12 @ 08:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0