Lördag


Så... är det väl dags att rycka upp sig och tänka på något annat roligare...

Tack för alla supersnälla ord och stöd ni givit mig i förra inlägget !  


Värmer sååå i hjärtat mitt !!




Blev tyvärr ingen match i Ersmark för peppande Melvin . Som han längat och längtat är det så klart tokjobbigt att meddela att det tyvärr är för kallt med -21 gr kallt och snö... usch... 

Vi hade dessutom tänkt att åka med mamma och pappa till syrran i Umeå efter för att se hur de haft det borta i Thailand. Men då hade minsann pappa druttat dit på 40g feber och låg kvar i sängen. Så det blev att hjälpa min mamma (som ju är synskadad och inte hittar så lätt) på stan att hitta något att ha på Melodifestivalen i helgen. En tvärsväng på stan och
sen blev det en Biotitt på filmen "Vi hade iaf tur med vädret igen" Tyckte dock att första var mycket mycket bättre men barnen skrattade då gott och det är ju huvudsaken :) Inte min roligaste grej att sitta still så länge så det var ett plus att vi nästan var själva i lokalen och man kan ställa sig upp och sträcka på sig ibland.

Var ju första delfinalen ikväll och faktiskt så var det just de två låtarna vi i soffan röstat på. Emilia är nog bättre på skiva dock men jag gillade feelingen i den. Alcazar var dock överlägsna enligt mig :) .

Vilka höll ni på?   



Sov gott...

Min skinka värker (och sväller) ännu och det skär i ryggslutet så jag ska lägga mig i tid med minst fem lager Linnex nu. Luktar som ett omklädningsrum med fantastisk linnementarom  ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Av de som gick vidare var det bara Alcazar jag gillade -de andra låtarna som jag tyckte var bra åkte ut. Hoppas svenska folket röstar bättre nästa lördag...

2009-02-08 @ 13:09:47
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: Tony

Jaadu...

Jag och min musiksmak. hihi!

Caroline af Ugglas var bäst av dom som tävlade.

Men att dom sedan hade den goda smaken att låta Freddie Wadling uppträda som mellanakt var stort.

Jag fällde några tårar när han sjöng. =)

2009-02-08 @ 15:16:55
Postat av: Lian

Melodifestival?!...:-D



Apropå Caroline af Ugglas. Min nya chef är med i hennes kör i Sthlm. Minns inte vad den heter, men den går ut på att ha roligt. Man behöver alltså inte kunns sjunga alls. :-)



De hade haft ett uppträdande vid jul på T-centralen. (För dom som inte känner till stället, är det stans knutpunkt för tunnelbanan och har den största trängseln med människor av alla). Det var inte alla resenärer som uppskattade att det stod ett par hundra gapande dårar i morgonrusningen.

Men det är liksom Caroline af Ugglas i ett nötskal på något sätt. :-D



Kry på dig rumpnisse!

2009-02-08 @ 20:49:33
Postat av: Tony

Världens bästa kör är förresten indiekören The Sweptaways. Dom har säkert också stått och uppträtt på T-centralen nångång, så pass galna är dom. =)

IbIdFwKcQ" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=MIbIdFwKcQ



2009-02-08 @ 22:37:47
Postat av: Tony

Men jag är SÅ kass på att lägga in youtube-läkar! Grrr!



Klistra in "The Sweptaways live at P3 Guld 2008" i youtubes sökfält! =)



Sov gott!

2009-02-08 @ 22:40:35
Postat av: Eva-Lena

Snygg tunika och snyggt linne. Skon är skit snygg :)

Kram

2009-02-09 @ 18:08:56
URL: http://evalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0