Fredagen den 13:e ( Paraskevidekatriafobi )

Ja det började ju bra med att strömmen gick ca innan veckarklockorna ringt. Stress stress... Sen kom ju Melvin på att jag hade ju lovat att vi skulle ge fritids ett gäng med innebandyklubbor vi haft här hemma som skulle göra sig mera behövda på fritte.
"Visst visst" sa jag och lovade att jag skulle skjutsa honom då vi nu var rätt sena. (Petra hade redan gått). 

Innan jag gick ut i garaget så startade jag bilen för att varmköra den och sen sprang vi och öppnade garaget. Då drar jag ut en bräda över dörren så den inte går att stänga igen. !!! In och hoppa över en massa skrot och plocka ner innebanydglubborna från taket  och trocklade mig ut igen med 6 innebandyklubbor. Packade in mig och Melvin i bilen och då stannar åbäket.
Japp soppatorsken var ett faktum !!! (igen) Min granne ringer då och säger att Petra och Thyra inte ides gå heller så de ville åka med oss. Fick förklara och fick tack och lov låna hennes bil.

Skjutsade barnen på skolan och sen iväg en sväng på jobbet. Jag berättade om min hektiska morgon för de andra på fikat då en säger att "Det är ju fredagen den 13:e så" Det hade jag INGEN ANING OM. 

En vid bordet berättade att det finns ju så fina namn på just denna dags fobi (fre 13:e) nämligen "Paraskevidekatriafobi" just för bara talet 13 heter "Triskaidekafobi" så nu vet ni det :) 

Jag brukar ju vanligt vis inte gå utanför dörren då för jag har väl inte direkt den bästa historiken av "braiga" sånna dagar. Har legat på lassa två Fre 13e.. petra en gång.

Nåväl...när mötet var klart och jag gått min "trevlig helg"-sväng så ser jag ner på min telefon och inser att jag missat en massa samtal. Ett SMS där det står att min granne jag fått låna bilen behöver vara inne på stan kl 10.30 då hon hade ett möte. Jag tittade ner på min klocka och ser att den är 10.17 (!!!) (en mil bort) 

Så jag rusar ut i bilen... gasen i botten och hamnar i en rondell med en mötande TRAKTOR som skottar JUST där i motsatt riktning... vänta vänta och vänta... andas... vänta..

Sen snabbt hem och hämta min granne och som då fick köra oss till stan då jag ju inte hunnit tanka i reservdunken.... och inte ska ni tro att den färden blev lugn inte. Jag är ju en sån som kör i förarsätet så de inte missar något ;)
Jisses vilken tur att det redan varit uttagning till "Sverges värsta bilförare" för här brassades det på ut på infart ut på andra sidan och in igen vid sidan av en annan bil... Var länge sen jag var så rädd i en bil :D
Säger bara "Halleluja im alive" 

Väntade på att hon blev klar sen blev det alla hjärtans dag -köp ..så klart passade Karina på att vara schlagerstjärna... på ICA ;)




Hem igen tills dessa att servicekillen skulle dyka upp för att laga våran TV som ju inte hade något ljud när den kom tillbaka från förra servicen.
Eftersom att skruva och plocka isär saker och felsöka trasiga saker hör till bland det intressantaste jag vet så var mina ögon SÅÅÅ stora... :)
Supertrevlig man som nog inte hade tänkt stanna så länge som det blev.. haha...
Lyfte ner plasman... skruvade upp alla miljarder skruvar... hittade att två kablar inte var isatta när de bytt panelen sist. 

Han tänkte nog att helgen var nära... Jag frågade ifall vi verkligen skulle våga ropa hej en sån här fredag. 
Så klart så när vi satt upp den och slog på så lät den ju... MEN förskräckligt.... ja det var ju bara att plocka ner den igen...skruva upp alla skruvar och så skär han sig stackarn... Tur man hade många plåster att välja på, batman... barbie osv..

Han lossar på en list och så inser han att då måste han upp med ALLT, ja även panelen (vilket jag är rätt stolt över att fått hjälpa till med ;). Var skitintressant att sitta och felsöka ihop så där.  När allt är uppskruvat så klämmer vi fast denna igen.. och han skruvar igen den igen.. och säger då när allt är klart.. " Oj nu har jag glömt sätta in den här " sa han och höll upp en knappanel som legat under den där listen längst under ... :D

Ja då  blev det att skruva upp alla skruvar IGEN. Då tar strömmen slut i hans skruvdragare... :D Stackarn... 
Som tur var hade inte mange tagt med sig alla så jag hittade en han kunde använda.  När vi sen hittat felet så satt vi upp den och slog på... och JAAAAA den funkade :) 

"Ja nu kan vi ju det här" sa han och pustade ut.
 Han tyckte vi hade bra teamwork under dessa timmar så han skämta och sa att han skulle hämta upp mig nästa gång han hade en skärm som skulle fixas... :D haha... 

Ja sen har jag iaf hållit mig inomhus i soffan och vilat/sovit  (förutom pizzahämtningen då jag t.o.m vågade lämna bilen i gång när jag sprang in) är inte det tufft en sån här dag så säg ;)
 
Mange är och jobbar på Melodifestivalen ikväll och ringde nyss och beklagade sig och ville bara därifrån. Det var det gräsligaste han hört, både ljudmässigt och artistmässigt.   Fattar inte hur han kan döma ut LILI OCH SUSSIE !!!????

Jag och Petra har sett Let's dance och har börjat peppa för morgondagens Melodifestival då syrran och mamma kommer hit och vi ska ha en tjejkväll på Arenan :) 

Trevlig helg !!!

Berätta gärna hur eran Fredagen den 13:e såg ut och om NI har några fobier ??? :)




 

Kommentarer
Postat av: Eva

Kräkfobi om det finns något som heter det =D kan knappt ta det ordet i min mun.

Sen ormar, spindlar, gröt.

2009-02-14 @ 00:42:34
Postat av: Eva-Lena

Vilken dag, jag skulle inte vilja byta med mig. Min dag var lung och sansad.

Kram

2009-02-14 @ 06:51:43
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Cammen

Jag blev så förvånad när mamma berättade att du fått soppatorsk. Trodde ALDRIG du skulle gå ut ur huset igår. Skönt att du överlevde allt iaf...;-)

2009-02-14 @ 08:59:24
Postat av: Cammen igen

Får inte tag på mamma nu. Vilka kläder skulle vi ha ikväll...den gröna tunikan eller svarta klänningen!!?? :O

2009-02-14 @ 09:24:23
Postat av: Helena L

Cammen - Haha..nej jag VET.. jag visste ju inte om att det VAR denna dag :D Då hade jag så klart aldrig lämnat sängen ;)



Cammen igen Jag funderar om vi ska ta den där grönorangea tunikan.. eller de lila kanske ? Huvudsaken att vi syskon har lika iaf ;)



2009-02-14 @ 09:54:29
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0