Totalrensning och kökets nya liv

Ja så har en helg med totalrensning gått mot sitt slut. Jag KAN bara inte fatta hur mycket skit och skräp man hinner dra på sig alltså. Verkar dock som att man inte är den enda som städat ur och rensat denna helg, då det även pågått samma procedur hos mina föräldrar samt flera av mina vänner.
Man (iaf jag) har nog kännt att NU är sommaren snart här... då det HELT plötsligt drar in ett snöoväder på fredagkväll (!!!) (trodde inte mina ögon när det knappt gick att se ut)

Nåväl så har vi iaf rensat ut hela källaren nästan.  Barnen ska faktiskt få låna mitt studiorum nu för att kunna spela fotboll och innebandy tills dess jag känner att jag "kommit igen". Kommer att fota ute så mycket jag fixar istället och kan då bara rulla ner mina bakgrunder ifall det blir tal om någon fotografering inomhus OM orken/lusten faller mig in. Känns som att rummet är alldeles för stort och fint för att inte användas (dvs ger mig bara mera ångest och stress) Så nu känns det så himla skönt som det ju brukar göra när man har rensat... Känns som att blir lättare hela en själv nästan :)
Vi fyllde en släp först.. men ikväll hämtade Mange en STOOOOR släp med kåpa som vi nu oxå har fyllt med skitsaker man tidigare trott sig knappt kunna leva utan ;)  Våra grannar måste tro att vi är helt galna, då vi gjort så här flera gånger redan. Det såg helt klart ut som en slummig tattarfamilj bodde här när vi kastat ut allt på gården innan släpen kom för att bli lastad. Vågade inte ens se ut vilka bilar som passerade och såg detta... 

Jag måste dock ha Mange där för att fixa detta med kastandet. Ni vet, någon som bär bort sakerna direkt så man inte ångrar sig ;) . Nä men även håller struktur i allt och orkar lyfta iväg sakerna på dess rätta plats i lådorna. Jag har ju annars en tendens att lägga saker bara på en ny plats som då en timme senare ska rensas igen. MEN jag har verkligen blivit bättre... behöver bara lite skjuts ibland. ;)

Bara skorna vi haft i hallen är ju helt galet många... fyra barn... med vinter och vår och träningskor och stövlar...  Magnus med alla sina arbetskängor... och jag då ... *hurmf*... med ca 15 par stövlar, 5par lågskor, 3 par gummistövlar (!?skumt nog), 4 par tenniskor... fick då för mig att ställa i ordning alla skor jag och de andra inte använder dagligen, och då bära ner de i källaren. Då kan man ju faktiskt snabbt kuta ner och välja dessa. Får iaf se hur länge detta håller i sig bara..haha.

Vi åkte en sväng till Boliden idag oxå för att hjälpa mamma och pappa som ska flytta att kasta en massa saker oxå när vi lix var på sånt humör ;)  Mamma var iaf jätteglad att få bort en massa hon oxå så de slipper flytta med -och spara en massa saker som inte någon är intresserade av. Rätt kul dock att hitta saker man sparat på sen man gick i skolan. Hittade mina samlingar av godispåsar jag stuckit in i en bok (!!!!!) nostalgiskt värre... sen då så klart alla Carola-album med flera 100 urklipp och Carolaböcker osv... :D Sen då himla kul när man hittar almenackor jag tydligen använt som en sorts dagbok. Har läst och läst och fått mig många "aaah just ja, det minns jag ju" :) Skitskoj !!!   

Så här blev iaf köket med de vita gardinera och de nya växterna... alldeles LEVANDE (jo detta kort är taget ikväll så jag har ännu inte tagit ihjäl dessa)






Hur gardinerna jag sydde till v-rummet blev får jag visa sen när det blivit ljust igen :) Ska se om min beställning av ett kort hinner komma innan så får ni se den samtidigt.

Nu måste jag lägga mig för att orka med en dag på kompetenstorget imorgon.


Kommentarer
Postat av: Marie L

Jag har städat idag men det blev inte klart :/



Snyggt kök!

2009-04-20 @ 01:30:59
Postat av: Eva-Lena

Vad ni är rediga. Här skulle också behövas rensas massor. Så mycket skit överallt.

Ha en bra dag.

Kram

2009-04-20 @ 05:27:16
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Helena L

Marie L - Jamen det får ju ta den tid det tar, bara att du börjat är ju superbra!!!

Tack!



Eva-Lena - Ja här var det mer skit än man kunnat tro rymms i ett hus nästa.. :D



Tack detsamma!!! Kram

2009-04-20 @ 10:57:16
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Helena

Visst är det härligt när man har rensat bort en massa skräp! Här ska det också rensas eftersom flytten närmar sig med stormsteg och det kan vara skönt att bli av med allt onödigt innan dess. Vet bara inte hur jag ska hitta tiden riktigt...

2009-04-20 @ 22:42:13
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0