Torsdags-skidan

Ja idag var det tidig dag på Kompetenstorget. Skjutsade Maja och Moa till deras skola och hade bara en timme tills jag skulle vara inne i stan igen. Hade rätt ont i kroppen idag och fick spendera första delen sittandes på golvet mot en vägg, men det gick det oxå.  Man vill ju på något sätt inte missa något roligt/viktigt heller ;)

Sen på kvällen var det dags för Torsdags-skidan. Barn åker skidor gratis (vuxna en 10 tror jag) och sen får alla ett nummer som fungerar som en lott. 
Melvin var med förra veckan och vann faktiskt ett superfint cykellås. Nu följde flickorna med oxå. 

Till allas förtjusning så drogs allas nummer och en efter en fick gå fram och välja bland de fina priserna.

Maja fick sig en liten bärbar radio, Moa en supersnygg fotbollsryggsäck och Melvin valde en tuff fotbollsT-shirt. Majas hörsnäckor var lite stora..men hon hade redan listat ut hur hon skulle lösa det problemet.

      - Jag tror jag måste spara ut lite vax så de klibbar fast lite bättre
Melvin var då snabb och sa; 
      - Du kan gärna få lite av mig för det fastnar jämt i mina hörapparater

Humm....Ja det är ju bra att man kan hjälpa varandra..haha... :D



Vädret var toppenhärligt och det blev många glada barn :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt ni alltid verkar ha ! =)



Jag måste skratta åt deras ideér om vaxet !



K

2009-04-02 @ 23:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0