oväntat besök

Ja idag var jag väl lite bättre i kroppen så jag tänkte sätta upp lite nya gardiner jag sytt innan jag skulle åka till Kompetenstorget.
Hade kvar att stryka och sy en kant på gardinen när det var en timme kvar så jag tänkte ta mig lite mat och sedan åka iväg.
Dock fick jag mig en jättechock när det ringer på dörren. Där står SOTAR'N !!!

"öööh... oj.. är det sotardags IDAG ?" sa jag helt ovetandes.

"joo.. eller ja .. egentligen så var det igår men då var ni ju inte hemma"  sa han och jag fick ännu mera panik. För varken jag eller mange hade sett en skymt av någon sådan information i brevlådan.

"Stegen som står där kommer nog inte att räcka till, men jag vet ju att ni har en till del till den" sa den snälla sotaren.
Jag ringde till Mange och han berättade att den delen låg långt under snöhögen.
Så sotaren stegade iväg mot grannen och lånade deras :) Sen gick han in och han är sååå social och jättetrevlig, och jag är ju inte den som kan vara tyst heller.. så det tog ju rätt lång tid innan han var klar.

När jag då till min förskräckelse ser på klockan så var det bara 10 min kvar tills lektionen skulle börja inne i stan. SÅ jag kastade mig ut i bilen utan att hinna äta och sen då kom jag instövlandes rejält flåsandes som att jag sprungit 100 m häck. 
 

Kommentarer
Postat av: Rosalie

Glad Påsk!

Önskar Rosalie&Per-Ivar

2009-04-09 @ 11:19:03
Postat av: Helena L

Glad Påsk på er oxå !!!

2009-04-09 @ 12:02:27
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0