Bytardag i Ske-hamn

Ja så var det dags.. kl 09,00 öppnades portarna på den första bytardagen i Skellefteåhamn. (På Anderstorp är det inte först den 25e)
Kön var lång när jag kom men växte och växte snabbt. Högarna var större än vanligt. Vet inte om det var på grund av krisen, dvs att fler behöver pengar nu eller vad. Jag hade som tur var kommit ihåg att ta av mig tröjan under jackan och hade bara ett tunnt linne. För av erfarenhet så blir det VARMT där inne bland de slitande mammorna. Hade t.o.m kommit ihåg IKEA-kassen detta året som jag jämt brukar glömma.

Jag hittade iaf lite skor (ja jag vet.. jag kan aldrig få nog av skor ;) Även ett gäng T-shirts, en Me and I klänning med byxor till Maja som var hur fin som helst. :)



Till råga på allt så klickade det till och där stod Norran och fotograferade så filurigt bakom klädhögen 134-146. *SUCK*.
-"För sent", sa Lars  (som jag jobbat med när jag var på Norran) och log när jag duckade.  

Ja sen när magnus skulle skära upp fläskfilén för att marinera.. så STINKER den som surströmming. Herregud så vidrigt. Så det blev för honom att åka tillbaka med de två stinkande köttslamsorna på Ica Maxi. Dock hade han inte kvar kvittot från gårdagen så det enda han fick tillbaka var 60 kr (!!!). Hade han haft kvar kvittot hade han fått tillbaka det dubbla av vad han betalat för dom... typiskt.

Nu ska vi börja planera för Moas kalas imorgon.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Fy vad vidrigt med köttet. Hoppas ni hittade något annat gott att grilla.

Ha en bra kväll.

Kram

2009-04-04 @ 18:31:24
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Lotta

Hmmm....undrar om det är den billiga fläskfilén dom hade på maxi...har nämligen köpt tre stycken som jag slängt i frysen och tänkt ta med till fjälls imorgon. Tanken är att dom ska bli till en god gryta. Hoppas verkligen att ni bara hade otur med era så att det inte är ett helt parti som är dåligt!

2009-04-04 @ 19:43:40
URL: http://sirkkaliisa.blogg.se/
Postat av: Helena L

Eva-Lena - ja jag har typ kvar lukten i nästa ännu.. urk.



Lotta- humm... jadu.. kanske du skulle skära ett litet snitt i ena och sniffa lite känner jag. Får hoppas du inte råkar ut för samma för då lär ni vara ensamma i stugorna sen ;) luktar ve och fasiken.



Ha så skoj där uppe! och håll reda på brorsan min ;)



2009-04-04 @ 19:50:47
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Fyndmorsan

åååh vad mysigt med bytardag! Och kul att ha en till att se fram emot. Hos "oss" i örebrotrakten verkar de redan ha tagit slut...nästan alla var i mars i år.

2009-04-07 @ 16:54:50
URL: http://fyndmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0