APRIL APRIL, Bytardagar

Ja idag är det ju stora lurar dagen ... vilket så klart barnen anammat och försökt lura mig hela morgonen :D
Har försökt komma på något jag kan luras med tillbaka sen men jag får se vad det kan bli ;)
Norrans aprilskämt om snusförbud i centrum lär väl knappast någon ha gått på men det hade inte varit mig emot ...då kanske mange slutar snusa snart ;) ...DOCK antar jag att det hade blivit väääldigt korta shoppingturer om han skulle följa med. ;)

Petra är ju fortfarande i Borgafjäll och just när det börjar nalkas bytardag hade jag så klart behövt henne hemma. Hon är ju en perfekt hjälp när man ska bestämma priser och skriva nummer och pris på tejpen. Jag är ju så velig när det gäller sånt så att välja pris är jag i stort sätt värdelös och ändrar och ändrar och ändrar hela tiden.  (går mycket tejp ska ni veta ;)

Detta med bytardagarna är ju helt otroligt roligt. För ni som inte varit på någon så kan man beskriva det så här:

En huuur lång kö som helst med mammor med stora kassar. Kön är magiskt lång i drygt en timme INNAN de öppnar.
Sen när dörrarna öppnas så RUSAR alla mammor in som om de hade varit nakna och behövde kläder fort.
Högar av kläder ligger på olika bord i storleksordning. Ett bord för en storlek. Sen dyker mammorna in i dessa högar, sliter, drar, knuffas och svettas. Det bästa kan ju faktiskt finnas längst under.
När påsarna är fulla går de(vi) iväg till ett hörn någonstans och börjar sortera och överväga om det skulle bli ett bra köp. Ibland blir man snål, ibland upptäcker man fläckar man inte sett tidigare.

Sen går man en sväng till.. och en till... tänk om man missar något. Sen ställer man sig i någon av de ringlande köerna för att betala sina klipp.

Mange följde med en gång och han höll på att kolavippa. Han kom dock på ett sätt att få kvinnorna att tindra med ögonen. Han gick till en hög... stack händerna längst ner.. och med sina muskulösa armar vände på hela klädhögen så de genomtittade kläderna längst upp blev utbytta av nya oupptäckta kläder ;) ... gissa om han blev poppis ...
Sen blev det dock för mycket för honom så han gick ut för att andas. :D

Nåväl... detta spektakel är nu till helgen så jag hoppas jag hinner märka lite kläder här hemma. Får ta de övriga barnen som hjälp få se vad man kan tänkas hitta för något utvuxet.

Idag ska jag på kompetenstorget igen. Var ju där även igår då vi skulle säga vem som vi tycker har världens bästa jobb.
Jag fick lite panik och hade inte när lektionen började kommit på vem jag skulle välja.
Blev tillslut Oprah .. som ju faktiskt både får lyssna... träffa människor... lära sig massor ... (har personlig tränare)... har miljoner efter miljoner på banken ;)

Nej nu måste jag hoppa in i duschen så jag inte skrämmer ihjäl någon med min morgonfrisyr.

Ha en bra dag alla !


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ha en bra dag.

Kram

2009-04-01 @ 11:36:29
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0